Toate articolele (747 articole)

Cele mai scumpe tipuri de branza
Restograf (Jan 2017)
   16 vizite  0 comentarii   0 like

Branza creeaza dependenta. Daca n-ati simtit asta pana acum sau nu v-ati dat seama, puteti sa va incredeti in specialisti, mai exact in oamenii de stiinta care au folosit Yale Food Addiction Scale si au ajuns la concluzia ca branzeturile chiar pot deveni un fel de drog. Asta pentru ca au in ...

............................................citeste tot

Jamie Oliver inchide sase restaurante din Marea Britanie, din cauza Brexit
 (Jan 2017)
   187 vizite  0 comentarii   1 like

Jamie Oliver intentioneaza sa inchida 6 dintre restaurantele sale cu specific italienesc din Marea Britanie. Celebrul bucatar a mentionat ca a luat aceasta decizie ca urmare a efectelor dezastruoase cauzate de #Brexit, printre care deprecierea lirei sterline ce a crescut costurile pentru ...

............................................citeste tot

Tendinte culinare pentru 2017: ce punem in farfurie si ce asteptari sa avem de la restaurante
Restograf (Jan 2017)
   222 vizite  0 comentarii   0 like

Ca la orice inceput de an, se anunta tendintele pentru toate domeniile posibilie, specialisti din toate zonele dandu-si cu parerea despre ce o sa conteze mai mult in 2017, ce aplicatii o sa folosim, ce culoare se va purta, dar, ce ne intereseaza cu adevarat pe noi: CE SE VA MANCA. De cativa ani ...

............................................citeste tot

McVatican sau cum fast-food-ul a scandalizat lumea catolica
 (Jan 2017)
   155 vizite  0 comentarii   0 like

La doar 5 zile dupa Craciun, McDonald's a deschis un nou restaurant chiar la Vatican, in districtul Pio Borgo, la o aruncatura de bat de Bazilica Sfantul Petru. Deschiderea a fost facuta aproape pe furis, fara mare fast, pentru a nu atrage si mai multe reactii negative, pentru ca, la aflarea ...

............................................citeste tot

Burgerul din carne de sobolan de rau, vedeta restaurantelor din Moscova
 (Jan 2017)
   190 vizite  0 comentarii   2 like

Da, ati cititi bine, cel mai nou super-aliment din meniurile restaurantelor din Moscova este carnea de sobolan de rau sau de nutria sau de coypu - toti fiind termeni care descriu acelasi animal. Acest tip de carne si-a castigat un loc de cinste in meniuri restaurantelor rusesti, deoarece carnea ...

............................................citeste tot

Care sunt restaurantele in care bucurestenii au dat cele mai multe checkins in 2016
 (Dec 2016)
   1.328 vizite  2 comentarii   0 like

In mare, localurile din clasamentul "restaurantelor in care romanii au dat cele mai multe checkins in 2016" sunt cam aceleasi cu cele din 2015. Cu cateva mici diferente. Si de aceasta data ne-am folosit de statisticile de pe Facebrands.ro si am ajuns la aceeasi concluzie: cele mai multe dintre ...

............................................citeste tot

Care sunt cei mai buni bucatari din lume, editia 2017
 (Dec 2016)
   373 vizite  0 comentarii   0 like

Revista Le Chef a revenit cu noul top al celor mai buni bucatari din lume, editia 2017 - 100 of The Best Chefs in the World. Topul este creat pe baza unui sondaj in randul maestrilor bucatari decorati cu doua si trei stele Michelin. Acestia ofera o lista cu numele a cinci bucatari care ar merita ...

............................................citeste tot

Petreceri de Revelion 2017 la restaurantele din Bucuresti
Restograf (Dec 2016)
   1.047 vizite  0 comentarii   0 like

Revelionul 2017: un nou an, aceleasi discutii: "unde petrecem noaptea aia lunga cat un an"? Daca nu v-ati facut planurile deja, mai jos gasiti o lista cu restaurantele din Bucuresti care organizeaza niste petreceri speciale de Revelion. Live music, mancare aparte, petreceri tematice, iata care sunt...

............................................citeste tot

Unde iei masa traditionala de Craciun in Bucuresti - recomandari facute de The Guardian
Restograf (Dec 2016)
   257 vizite  0 comentarii   0 like

Publicatia britanica The Guardian a inclus si Bucurestiul intr-un top 10 al traditiilor festive de Craciun din Europa. The Guardian mentioneaza faptul ca in Romania, de Craciun, inca se mai pastreaza obiceiul taiatului porcului in gospodarii, insa doar la tara. Totusi, turistilor care ...

............................................citeste tot

Unde si-a cinstit Tudor Chirila elevii de la Vocea Romaniei si cat a fost nota de plata
 (Dec 2016)
   1.543 vizite  0 comentarii   0 like

Vineri, 16 decembrie, Tudor Chirila a castigat Vocea Romaniei pentru a treia oara consecutiv. Bineinteles, acesta a fost un motiv foarte bun de sarbatorire.  Asadar, el si elevii sai de la Vocea Romaniei au iesit in oras pentru a petrece. Localul ales a fost Grand Cafe Van Gogh. Nota ...

............................................citeste tot

Prima shaormerie dulce din Timisoara a fost deschisa de un tanar de 19 ani
 (Dec 2016)
   290 vizite  0 comentarii   0 like

In primavara acestui an va povesteam despre noul trend in materie de fast-food: shaorma cu ciocolata sau choco-kebab. Nu a durat mult si a aparut si la noi asa ceva. Un tanar in varsta de 19 ani a deschis prima shaormerie dulce din Timisoara, in care clientii pot comanda kebab cu ciocolata, ...

............................................citeste tot

Le Boutique - un bistro provensal pentru inimile oamenilor
Restograf (Dec 2016)
   1.918 vizite  0 comentarii   -1 Dislike

Le Boutique - Food Concept Store este un bistro intr-o zona romantata a Bucurestiului unde inca se mai simte farmecul interbelicului – pe Strada Sfantul Stefan, aproape de Strada Mantuleasa, adica in universul creativ al unor autori celebri precum Mircea Eliade, Marin Preda sau Mircea Vulcanescu...

............................................citeste tot

Unde poti sa bei cel mai mare cappuccino din Bucuresti, o cana are peste un litru
 (Dec 2016)
   1.164 vizite  0 comentarii   0 like

In cazul in care sunteti tot timpul nemultumiti de marimea canilor de cappuccino din cafenelele din Bucuresti, am gasit noi un loc care cu siguranta va va satisface. In Camera din Fata gasiti cel mai mare cappuccino din Bucuresti. Asa arata:   In meniul din Camera din Fata se ...

............................................citeste tot

Restaurante din Bucuresti care organizeaza petreceri de Craciun
 (Dec 2016)
   536 vizite  0 comentarii   0 like

Mai multi cititori ne-au intrebat care sunt restaurantele din Bucuresti care organizeaza petreceri sau evenimente speciale de Craciun. Ne-am documentat un pic si am gasit ca aveti de ales intre mese traditionale si atmosfera de sarbatoare, concerte de colinde, evenimente caritabile sau fancy, ...

............................................citeste tot

Noua bancnota de 5 lire a infuriat restaurantele vegane
 (Dec 2016)
   287 vizite  0 comentarii   0 like

In Marea Britanie s-a lansat o noua banconta de 5 lire sterline si milioane de englezi vegetarieni sau vegani sunt furiosi. De ce? Ce treaba are o bancnota cu o dieta din care este exclusa carnea sau alte tipuri de produse de origine animala? Ei bine, se pare ca aceasta noua bancnota face ca ...

............................................citeste tot

Cel mai mare parc gastronomic din lume se deschide in Bologna
 (Dec 2016)
   319 vizite  0 comentarii   0 like

Bologna este capitala culinara a Italiei. Daca vrei sa mananci cea mai buna mancare italieneasca, este clar ca trebuie sa vizitezi aceasta regiune. Un motiv in plus este si faptul ca, din septembrie 2017, in Bologna se va deschide cel mai mare parc gastronomic din lume. Multi s-au grabit deja sa-...

............................................citeste tot

Un roman a platit 100 de euro pentru a incerca burgerul cu Nutella
 (Nov 2016)
   527 vizite  0 comentarii   1 like

Gabriel Iosa este un blogger din Lugoj pasionat de calatorii si, se pare, si de preparate culinare mai putin obisnuite. Acesta a zburat din Timisoara pana in Milano pentru a incerca noul burger cu ciocolata Nutella, lansat de McDonald's doar in Italia, pe 14 noiembrie. E adevarat, etuziasmul a...

............................................citeste tot

9 locuri unde poti sa bei vin fiert in Bucuresti
Restograf (Nov 2016)
   3.208 vizite  0 comentarii   2 like

Iarna bate la usa, iar noua ni s-a facut deja pofta de un vin fiert care sa ne incalzeasca asa cum se cuvine. De asemenea, au inceput sa curga si intrebarile despre localurile unde poti savura o cana de vin fiert, pentru ca nu gasesti aceasta bautura chiar peste tot, asa cum ne-am dat si noi ...

............................................citeste tot

Leonardo DiCaprio a luat masa la un restaurant care ajuta persoanele fara adapost
 (Nov 2016)
   187 vizite  0 comentarii   1 like

Leonardo DiCaprio se afla intr-un turneu european de promovare a documentarului sau Before the Flood, ce abordeaza problema incalzirii globale. Acesta este disponibil gratuit online pe canalul de YouTube al National Geographic. De asemenea, celebrul actor a ajuns si in Scotia, pentru a tine un ...

............................................citeste tot

Un restaurant de lux se va deschide pe muntele Everest
 (Nov 2016)
   250 vizite  0 comentarii   0 like

James Sharman, fost chef la celebrul restaurant Noma, va deschide un restaurant pe muntele Everest. Isi propune sa faca acest lucru in plina iarna, in luna decembrie. Acest proiect face parte din misiunea sa de a lansa 20 de astfel de restaurante pop up, in 20 de tari, in 20 de luni. James ...

............................................citeste tot

Preparate vedeta de la restaurantele din Bucuresti - care sunt specialitatile anumitor locuri din oras
Restograf (Nov 2016)
   2.597 vizite  0 comentarii   1 like

Fiecare restaurant are un preparat vedeta, o specialitate a casei, un "ceva" pe care doar acolo il puteti gasi in acea forma si cu acel gust. Si fix asta am vrut si noi sa aflam: care e preparatul unic de la cateva dintre restaurantele bucurestene, care e specialitatea anumitor restaurante si ce ...

............................................citeste tot

Cel mai bun serial documentar despre cei mai interesanti bucatari din lume
 (Nov 2016)
   826 vizite  0 comentarii   1 like

Pentru toti cei pasionati de arta culinara sau care vor sa descopere care sunt cei mai interesanti bucatari din lume, exista un serial Netflix perfect: Chef's Table. Nu este vorba despre o fictiune, ci despre un serial documentar. Se afla deja la cel de-al 3 sezon, iar fiecare episod din acest ...

............................................citeste tot

S-a deschis localul in care poti intra doar daca esti teribil de mahmur
 (Nov 2016)
   1.528 vizite  0 comentarii   0 like

S-a deschis un local care pare un adevarat paradis pentru petrecaretii care se lupta dimineata cu mahmurelile. S-a intamplat in Amsterdam, se numeste The Hangover Bar si promite sa vindece chiar si cele mai grave si dureroase mahmureli. Bineinteles, este obligatoriu sa fii mahmur pentru a putea ...

............................................citeste tot

Cele mai frumoase 10 restaurante din Bucuresti, editia toamna 2016
Restograf (Nov 2016)
   29.298 vizite  0 comentarii   2 like

In urma cu ceva vreme intocmeam o trilogie cu cele mai frumoase restaurante din Bucuresti [partea I, partea a II-a, partea a III-a]. Intre timp au mai aparut destul de multe restaurante frumoase in peisajul bucurestean, asa ca ne-am gandit ca n-ar strica sa reluam periodic acest tip de lista. ...

............................................citeste tot

Doua restaurante din Bucuresti nu respecta legea anti-fumat
Restograf (Nov 2016)
   4.411 vizite  1 comentarii   0 like

Exista in Bucuresti cel putin 2 restaurante in care legea anti-fumat nu este respectata. Este vorba despre La Tiganci si The Great Trafalgar pub & restaurant. In timp ce unul se lauda pe Facebook cu aceasta chestie, celalalt o face pe furis. Mai exact, La Tiganci scrie urmatoarele pe ...

............................................citeste tot

  1   2  3  4  5  6
Afiseaza

De vorba cu marii bucatari ai Romaniei despre clienti, experiente neplacute in restaurante si dorintele utopice pentru acest domeniu



  (Dec 2015)
2.562 Vizualizarivizualizari
1 Comentariucomentarii
0 placut 
0 displacut 

 

In universul restaurantelor, parerile clientilor sunt mult mai vizibile decat cele ale oamenilor care sunt angrenati in culisele locantelor de going out. Astfel, ne-am propus sa lasam vocile bucatarilor sa ajunga mai departe de poeziile create in farfuriile clientilor. Am intrebat cativa mari Chefi din Romania cum vad ei lucrurile, am vrut sa stim care e parerea lor legata de clienti, de sistem, de Horeca si cum prevad ei viitorul restaurantelor din Romania la nivel utopic. Mai jos, cativa bucatari ne-au raspuns la urmatoarele intrebari:

1. Care este cel mai prost obicei culinar al clientilor restaurantelor din Romania, un lucru pe care ai vrea sa-l schimbi? (chestia aia pe care ai vrea s-o imprimi la intrarea in restaurant si cu care ai vrea sa educi, cumva, publicul roman)

2. Ti se par folositoare cronicile de restaurante, impresiile clientilor impartasite pe Facebook, TripAdvisor sau pe site-urile de profil? Tii cumva cont de ele?

3. Care a fost cea mai naspa experienta a ta intr-un restaurant din Romania 

4. Cum ai descrie un sistem ideal in care lucrurile s-ar desfasura șnur, un fel de utopie a bucatarului si a restaurantului din Romania?

 

Joseph Hadad (Chef & owner Joseph Restaurant)

Chef_Joseph_Hadad_creating

 

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Ar fi cateva de mentionat, dar ma rezum la 2 importante, in special pentru restaurantele care ofera o experienta culinara gourmet. Clientul nu are rabdare. Consumatorii de restaurante premium in Romania inca nu pot intelege ca pentru a te bucura de un preparat gourmet, e nevoie de un timp de preparare mai extins. Bucataria de top inseamna o multime de ingrediente si un design aparte. Consider ca respectul trebuie sa fie reciproc.

Un alt obicei care pe mine ma scoate din minti este telefonul mobil. Foarte des, prima reactie a omului cand i se prezinta farfuria este sa scoata repede telefonul, pentru a face poze. Uneori, raman atat de ancorati in cautarea cadrului perfect ca pot periclita gustul sublim al unui preparat. Sunt retete care trebuie savurate de indata ce sunt servite. La fel sufar si cand vad oamenii ca lucreaza in timpul mesei. A savura o masa gustoasa ar trebui sa fie un moment de repaos si bucurie pura.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Se spune ca un prieten adevarat e cel care iti spune cand ceva nu e in ordine in ceea ce faci. Atata vreme cat sursa unei cronici este obiectiva si bazata pe o experienta reala, cred ca sunt mai mult decat utile. Imi doresc sa stiu ce cred/simt clientii, in special daca experienta nu a fost cea mai buna. Tin cont maxim de ele, ma ajuta enorm sa vad unde au fost probleme, sa gasesc cauza mai usor si sa pot lua masuri imediate. De fapt, ma ajuta sa evoluez.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Nu pot spune ca am avut experiente foarte urate, e drept ca nici nu am mult timp sa incerc locuri diverse. In general, cand imi place un loc mult, devin client de-al casei. E destul de greu sa ies din obiceiurile mele. Si totusi, imi amintesc de un singur episod care mi-a lasat un gust amar. Desigur ca nu voi mentiona locul, insa stiu ca nici nu voi mai merge vreodata. Am dat odata, intr-un loc din Bucuresti, peste cei mai tristi si sictiriti oameni, care pareau oarecum si deranjati de clienti. Cartea de vizita a unui restaurant sunt cu siguranta ospatarii. Pentru mine e foarte important sa am parte de o primire calda si de servicii bune. Un zambet si un “bine ati venit” fac, poate, mai mult decat o mancare buna.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Un sistem ideal nici nu stiu daca exista. Lucram cu oamenii, e dificil. Totusi, un sistem cat mai aproape de ideal se poate construi doar cu multa experienta. Si cu training permanent. Utopia in restaurantele din Romania ar arata asa: furnizori seriosi, capabili sa aduca ingrediente de calitate, din cele mai diverse, la preturi corecte si constant. Sa existe standarde de curatenie si conditii de munca fara cusur. Sa existe respect egal in echipa, indiferent de rangul angajatului din restaurant. Sa existe un organism care sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea meseriei de ospatar la cele mai inalte standarde, creand astfel pepiniere de talent pentru industrie. Cei aspiranti la jobul de ospatar, de altfel greu si sinuos, sa fie deschisi spre a invata si dornici de performanta. Patronii de restaurante care nu au treaba cu gastronomia sa nu se bage in bucatarie.

Si un sfat: daca nu ai pasiune pentru gastronomie, nici experienta, nici cunostinte in domeniu, ci doar niste bani de investit, nu deschide un restaurant.

 

Viorel Copolovici (chef, coach Taste Learners)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Nu cred ca exista obiceiuri proaste asa cum nu cred nici ca putem incadra comportamentul oaspetilor romani in categorii arhetipale de apucaturi specifice noua in restaurante. in definitiv, clientul ne-a calcat pragul ca sa se bucure de o experienta la nivelul educatiei sale si capacitatilor sale de a masura gradul de multumire fata de preparatele si serviciul respectivului local. Poate ca un raspuns corect la intrebarea asta ar fi ca fiecare local isi are oaspetii pe care si-i cultiva, dar aici pot aparea dezechilibre intre ceea ce credem noi despre propriul restaurant si realitate. Mi se pare usor absurd sa te plangi neincetat de apucaturile oaspetilor tai fara sa pricepi ca TOATE parghiile in a-ti atrage si fideliza clientela dorita si de a scapa de aceia care nu pricep ce faci tu acolo sunt in mana antreprenorului. Localurile “pentru toata lumea” sunt o utopie si poate eroarea fundamentala in strategia de pozitionare a unui restaurant.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Cand citesc cronici, e foarte important sa stiu cine le scrie si in ce circumstante. Fac o legatura destul de rapida si de pretentioasa intre parerea exprimata si stilul in care e scrisa cronica, corectitudinea gramaticala si de exprimare a textului, felul in care abordeaza experienta si meniul, ce preparate a avut de analizat si cum etc. Pe Facebook e din nou usor sa stii daca merita sau nu sa urmezi o recomandare. Daca vine din partea unui contact pe care-l cunosti, daca stii care este legatura lui cu gastronomia, daca ai mai primit din partea lui pareri pertinente da, sunt sanse sa urmezi o astfel de recomandare.

Din pacate nu stam stralucit la “literatura” de specialitate, piata de continut de gen e plina fie de recenzii platite, fie de aiureli scrise de dragul de a fi scrise, din admiratie pasagera sau de furie impulsiva. Si, ca sa-ti raspund la toata intrebarea, Trip Advisor functioneaza destul de bine ca sursa credibila dincolo de granitele Romaniei si mai ales la varfurile de clasament. Dar si acolo e nevoie de putina atentie, mai ales la recenziile facute de utilizatori cu o singura contributie scrisa pe site.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Au fost foarte multe, mai ales in anii in care plecam de-acasa spre un restaurant chitit sa caut nod in papura preparatelor, ospatarilor, locului in sine. Serios, sunt foarte multi acei clienti care intra intr-un local fiind convinsi ca vor avea o experienta neplacuta, cautand motiv de cearta si asa mai departe. Si asta nu e neaparat un lucru suparator, dar cere abilitate si mult echilibru din partea personalului cu care interactioneaza.
Pe de alta parte, experiente de felul celor despre care ma intrebi pot fi provocate la tot pasul in restaurantele din Romania, dar nu e o trasatura locala. E drept, industria asta sta foarte foarte prost in Romania din cauze pe care le stim si ni le tot spun si alti – lipsa de scoli serioase, lipsa de educatie si interes in selectarea ingredientelor, surselor si sezonalitatii lor, ignorarea cu mandrie patriotica a standardelor de orice fel si mai ales de preparare. Dar un episod memorabil de nefast se poate derula oriunde, oricand. Diferenta e ca “la ei” se intampla mai rar si intr-un context cu totul diferit.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Imi permit sa cred ca nu e o utopie. Sistemul ideal e, de fapt, unul eminamente posibil de implementat, cu oamenii potriviti si cu interesul si capacitatea de intelegere a antreprenorului. Un proiect plecat corect, dintr-o cercetare de marketing fie ea si rudimentara (dar corecta macar in indentificarea unor nevoi si tendinte) iti poate raspunde in primul rand la intrebarea “pentru cine fac acest local?”
De aici, unind cateva puncte, ar trebui sa determinam cam tot: ce fel de restaurant, ce fel de meniu, ce tip de serviciu, cati oameni in bucatarie si in sala si la ce nivel de cariera, ce surse de aprovizionare, ce tipologie de stocuri, ce design interior, ce fundal sonor, ce uniforme pentru personal, ce atmosfera generala, ce tip de abordare fata de client etc. etc. etc. Restaurantul ideal este acela in care tu te simti bine oricand ai merge acolo, in care iti sunt respectate si memorate nevoile si optiunile si in care te bucuri pur si simplu. E cam tot ce-si poate dori orice client in absolut orice restaurant de pe planeta. Deocamdata…

 

Johnny Susala (chef freelancer)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Cel mai prost obicei al clientului roman este ca vine sa manance mult si ieftin. Si sa si lase in farfurie. Si mai e o treaba si cu cel mai prost obicei al patronilor romani: nu se pricep, nu au respect fata de bucatari si fata de HORECA si habar nu au cu ce se mananca acest domeniu.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Nu ma intereseaza cronicile de pe site-urile de profil din Romania, sunt facute de neprofesionisti care nu se pricep cum trebuie gestionata o bucatarie de restaurant, cum merg lucrurile in acest domeniu, astfel incat sa aiba o privire de ansamblu atunci cand scriu ceva despre experienta la restaurantul respectiv. Parerile de pe TripAdvisor sunt mai pertinente pentru ca vin de la niste oameni pasionati de cultura gastronomica, deci tind sa le dau crezare mai repede. Mai ales daca sunt lasate de clientii straini.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

O experienta nasoala e cea in care eu lucram in acele restaurante la momentul respectiv si, de exemplu, Butunoiu a comentat de painea care i s-a adus ca era prea buna sau o vedeta de pe la noi a spus ca midiile sunt prea sarate. Cea mai recenta experienta naspa patita de mine a fost cea in care am intrebat un chelner daca are un vin, mi-a zis ca da, mi-a adus meniul si acolo nu era, dar mi-a zis ca e la fel la pret ca un altul si ca mi-l trece pe ala pe nota de plata. Nu e grav, dar nu se face, nu e frumos. A, si cat am stat acolo nu ne-a schimbat niciodata scrumiera.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Idealul in acest domeniu cred ca o sa se intample peste 10 ani. O sa se cearna acest domeniu prin sita, chefii o sa devina proprietari de restaurante, o sa fie respectati, o sa avem un sindicat si o sa fie un sistem fara proprietari rau platnici care nu se pricep si sunt de neam prost. Vor ramane profesionistii.

 

Alex Petricean D’Artagnan (chef restaurant Atra Doftana)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Consumatorul de experiente culinare din Romania trebuie sa inteleaga ca restaurantul nu este o extindere a sufrageriei sau bucatariei sale de acasa. Fiecare restaurant are propria-i identitate data in principal de motorul sau, si anume bucataria. Eu, ca bucatar, pot intelege si imi pot asuma faptul ca nu pot multumi pe toata lumea pentru ca nu gatesc orisice, asa ar trebui sa o faca si clientul atunci cand intra intr-un restaurant; sa lase garda jos si sa caute consilierea meniului in ajutorul ospatarului pentru ca sigur se va gasi si ceva pe gustul lui. Personal nu mai indeplinesc dorintele de genul “vreau ceafa de porc fara sosul de ciuperci cu garnitura de la somon si cu o salata asa cum imi place mie, cu multa lamaie si castraveti”. Intr-un restaurant bucatarul este platit sa isi ofere serviciile si expertiza asa cum un bancher o face la banca. In cazul in care serviciile din “meniul” bancii nu sunt pe placul lui, clientul va apela la alta banca, nicidecum nu va avea cum sa schimbe “meniul” bancii.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti: 

Din punctul meu de vedere cronicile de restaurante si review-urile sunt de luat in seama doar atata timp cat sunt pertinente si vin de la oameni avizati. Eu cred ca in Romania s-a creat un fenomen de ura gratuita prin prisma libertatii de exprimare pe astfel de canale care incurajeaza opiniile personale de multe ori extrem de exagerate. Trist este ca lumea scrie mult mai usor de rau, decat de bine. Sa spunem ca dintr-un lot de 100 de clienti pleaca doar un singur nemultumit din anumite considerente subiective. la final va aparea un singur comentariu si acela va fi negativ. O alta problema este concurenta neloiala care din invidie, imprastie comentarii si review-uri nefondate pentru a avea de castigat. In alta ordine de idei este imposibil ca in acest sector de masa sa nu apara si probleme din cand in cand, conteaza foarte mult modul in care sunt gestionate la fata locului. Mi-ar placea sa vad mai multe raspunsuri (profesioniste daca se poate) ale managementului in ceea ce priveste asumarea greselilor sau combaterea abuzurilor (minciunilor).

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Nu sunt deloc un pretentios si niciodata nu am facut scandal atunci cand am gasit lucruri neconforme. Am incercat sa le semnalez venind ca o mana de ajutor. Cred ca la Medias am mancat niste paste necomestibile. In rest nu prea am avut experiente negative in restaurante, cred ca am avut si fler in alegerile pe care le-am facut.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Sistemul ideal in industria ospitalitatii va incepe atunci cand investitorul roman va intelege ca investitia intr-un restaurant incepe de la utilarea bucatariei si nu de la pardoseala si peretii din sala. Nu mergi la restaurant ca sa vezi pereti (desi este un plus), ci sa mananci, deci gustul este scopul. Am vazut prea multe locuri extrem de frumoase lipsite de sprijinul bucatariei, condamnate la pieire inainte de maturitate din pricina lipsurilor logistice pe partea de bucatarie.

 

Mihai Neacsu (chef restaurant 240)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Cel mai prost obicei al clientilor din Romania este ca nu stiu la ce foloseste meniul: el are un singur scop si asa trebuie folosit. Tu, ca bucatar, stai o luna, doua luni, un an sa creezi un meniu conceptual, cu preparate echilibrate si majoritatea doreste sa schimbe garniturile dupa bunul plac. In cel mai rau caz iti da si sfaturi cum ar trebui gatit preparatul respectiv. Al doilea obicei foarte prost e ca cer sarea inainte sa fi gustat din preparat.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

In tot ceea ce faci trebuie sa tii cont de parerea clientilor, dar cea mai mare calitate a ta este sa poti fi obiectiv si sa poti separa parerile pertinente de cele intentionat rautacioase.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Cea mai proasta ar fi o experienta la un restaurant din Targu Mures unde nu am reusit sa mananc absolut nimic. Lingura de la ciorba era atat de plata incat m-am plictisit sa incerc sa mananc, pastravul era gatit de cel putin 2 zile, berea a venit cu scrum la pachet iar desertul continea o cantitate colosala de esenta de rom.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Foarte simplu, ma bucur ca in sfarsit traiesc libertatea de a gati ceea ce-mi place la propriul restaurant, dar ar mai ramane ca sistemul contabil pe bucatarie sa se schimbe, sa fie preluat modelul englezesc care e foarte simplu. La noi, daca fac intr-o zi pentru client 20 de preparate noi (un eveniment privat de exemplu) imi voi petrece o zi doar sa scriu retetare, ceea ce mi se pare o tampenie. Cel care a propus legea probabil nu a petrecut nici macar o ora intr-o bucatarie.

 

Catalin Petrescu (chef Argentine)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

“Calitate nu cantitate”.  Aceasta este una dintre devizele pe care mi-as dori sa le pot imprima clientelei din Romania. Marea majoritate a clientilor prefera o mancare voluminoasa care sa-si justifice banii dati plecand din restaurant “ghiftuiti”. O masa calitativa este o masa cu ingrediente nobile, atent selectionate si foarte bine echilibrate ca gust. Un alt lucru pe care mi-as dori sa il pot schimba este ideea clientilor de “stiu eu mai bine”. Au un meniu bine pregatit, muncit, variat din care pot alege si cu toate acestea incearca reinterpretarea unui preparat, alegerea a ceva ce nu exista in meniu sau alaturarea unui sos complet nepotrivit, opinia chefului devenind irelevanta pentru ei. Un chef fiind un om care are in spate ani de munca, studiu si experienta in domeniul culinar.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Da.. Eu personal verific astfel de site-uri de fiecare data cand calatoresc intr un loc nou si doresc ca incerc specificul zonei respective. Recenziile culinare sunt foarte bine venite si ajuta in cresterea calitatii serviciilor din piata romaneasca, evident atata timp cat sunt facute cu obiectivitate.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Sunt multe:), imi este destul de greu sa aleg una singura. Cred ca cel mai deranjant este o servire de proasta calitate combinata cu o mancare prost gandita. Genul de loc care te face sa nu mai mergi si a doua oara acolo.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Utopie… Bine spus. Mi-as dori in primul rand o Romanie in care orice om sa si poata permite sa iasa cel putin o data pe saptamana la un restaurant si sa consume o mancare de calitate. Mi-as dori o apropiere mai mare de Occident, in ideea de a fi mult mai usor pentru un bucatar sa isi poate procura materie prima de calitate, pentru a putea duce mult mai usor restaurantele din Romania pe aceiasi linie cu cele de afara deja consacrate.

 

Radu Dumitrescu (co-owner si Chef Voila) 

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Mi-ar placea sa nu mai cerem portii mari. Oamenii trebuie sa inteleaga ca se poate manca satios si fara ca portia sa fie de juma de kil si sa arate ca si cum cineva a rasturnat o basculanta pe masa.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Exista cronici decente si exista hateri. Cronicile decente sunt cele prin care clientul isi exprima opinia despre mancare, despre servire, despre ambient, despre loc in general. Fie ca sunt bune sau rele, evident ca trebuiesc luate in seama, mai ales daca sunt rele, iti pot oferi posibilitatea sa schimbi ceva ce tu nu vezi. Despre hateri, vor ramane asa, nu le poti schimba parerea. Oricum, niciodata nu am sters nicio opinie negativa despre mine sau bistro atat timp cat au fost decente.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Sunt multe experiente naspa. Din fericire, incep sa fie si multe experiente fabuloase. Ideea e ca ultimile sa fie predominante. Am trait experiente naspa si in tarile cu gastronomie consacrata. Cea mai naspa experienta…mmmm, poate cand primesc mancare congelata desi intreb de mai multe ori inainte daca e asa? :)

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Vreau doar sa gatesc mancare buna, cu gust minunat din ingrediente proaspete si de calitate. Un sistem ideal ar fi ala in care mi s-ar permite sa folosesc ce vreau eu din piata, fara sa ma gandesc la facturi si bonuri fiscale. De cand am bistroul, principala mea activitate a devenit birocratia si nu creativitatea.


E folositor? Da-i SHARE!

Tu ce parere ai?









@ion susala

da, mie chiar imi place sa halesc mult. si ieftin. sunt un haplea, ce sa-i faci? dar chiar sunt curios: prin ce anume deranjeaza clientii romani? romani din romania, i mean. ca…mie mi se par cei mai obedienti clienti existenti. dl. susala cred ca am mancat la paris (si nu ma refer la un gyros in cartierul latin).

Reply

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.


− 1 = seven