Toate articolele (770 articole)

Sushilize
 (Jul 2017)
   26 vizite  0 comentarii   0 like

  Sushilize, cel mai nou concept de petrecere din oraș, revine pe Floreasca 55! Începând cu 27 iulie, în fiecare joi, de la ora 19:30, cei de la Chefs Experience te invită din nou să sushializezi! ;) Ce înseamnă asta? Pe scurt, atunci când iubitorii bucătariei ...

............................................citeste tot

Desertul verii: Melon Glace!
 (Jul 2017)
   89 vizite  0 comentarii   0 like

Dacă îți plac dulciurile, noul desert de vară de la Chefs Experience va deveni preferatul tău...încă de la prima linguriță! Restaurantul de pe Calea Floreasca nr. 55 ne surprinde din nou, cu un desert savuros și răcoritor, ideal pentru zilele toride: Melon Glace cu înghețată VEGAN...

............................................citeste tot

Garden party la tine acasă!
 (Jun 2017)
   416 vizite  0 comentarii   0 like

Ce poate fi mai potrivit în această perioadă a anului decât o petrecere în grădină, în aer liber alături de familie, prieteni sau colegi, una în care sa te bucuri de natură și de ultimele noutăți în materie de distracție? Imaginează-ți: Tu petreci, iar o echipa de profesioniș...

............................................citeste tot

Ce poti face sambata in Bucuresti?
 (Jun 2017)
   548 vizite  1 comentarii   0 like

Vara aceasta, SAMBATA se petrece la Chefs Experience la - Saturday Scoici vs Burgeri -  alaturi de prieteni si familie. Restaurantul de pe Calea Floreasca 55 a gasit ingredientele perfecte pentru a face dintr-o zi de weekend una memorabila. Cei care le vor trece pragul, pe parcursul intregii ...

............................................citeste tot

Summer treats
 (Jun 2017)
   245 vizite  0 comentarii   0 like

Vremea calduroasa vine cu pofta de inghetata, frozen drinks si vin roze! Probabil va amintiti de Burger si Scoici, restaurantul din Centrul Istroic care face furori de cateva luni in randul gurmanzilor si pofticiosilor de Burgeri savurosi si Scoici proaspete aduse de la Marea Neagra, gatite dupa ...

............................................citeste tot

Cele mai racoritoare frappe-uri pentru zilele toride de vara!
 (Jun 2017)
   244 vizite  0 comentarii   0 like

Ce faci cand ai bea o cafea pe terasa, insa afara sunt peste 25-30 grade? Optezi pentru un frappe, bineinteles! Dar parca ar merge foarte bine si ceva dulce langa...sau si mai bine... chiar in interior! Pe Floreasca la nr 55 gasesti cea mai racoritoare si delicioasa combinatie, ideala pentru ...

............................................citeste tot

Vine vara ...cu ce deserturi ne rasfatam?
 (May 2017)
   364 vizite  0 comentarii   0 like

Deserturile de vara trebuie sa indeplineasca cateva conditii: sa fie usoare, racoritoare, delicioase si daca se poate sa contina si ceva fructe proaspete, de sezon. Restaurantele s-au adaptat repede si au trecut deja la meniurile de sezon. Unul dintre restaurantele care si-a schimbat recent ...

............................................citeste tot

Ti-e dor de vacanta si de Grecia? Pana pleci, te poti bucura de experienta greceasca chiar in Bucuresti!
 (May 2017)
   902 vizite  0 comentarii   1 like

Grecia are o bucatarie cu traditie inradacinata in istorie si influentata timp de secole de culturile vecine din Turcia, Orientul Mijlociu si Balcani. Preferinta grecilor pentru o viata imbelsugata si dragostea pentru mancaruri simple, bine condimentate, sunt reflectate in modul in care ei prepara ...

............................................citeste tot

Schimbari fresh, sanatoase si colorate in meniurile restaurantelor din Bucuresti
 (May 2017)
   517 vizite  0 comentarii   0 like

Vara vine nu doar cu grade mai multe in termometre, ci si cu schimbari fresh, sanatoase si colorate in meniurile restaurantelor din Bucuresti.   Chefs Experience este unul dintre restaurantele care vine cu noutati in meniu, dar care pastreaza si preparate deja bine cunoscute celor care i-...

............................................citeste tot

Cele mai frumoase restaurante din București
 (Apr 2017)
   2.215 vizite  0 comentarii   1 like

Continuam sa enumeram cele mai frumoase restaurante din Bucuresti, liste pe care sa le salvati si pe care sa le consultati ori de cate ori vreti sa mergeti intr-un loc deosebit din oras. Am adaugat restaurantele si bistro-urile cu aer văratic, locuri cu lumina calda si cu multe elemente ...

............................................citeste tot

Draga Mama, anul acesta pregatesc eu masa de Paste!
 (Apr 2017)
   268 vizite  0 comentarii   0 like

Aluat, dospit, crema, faina, sarmale, drob, friptura….parca o auzi pe mama cum pregateste mancarea pentru masa de Sarbatori, iar tu ai vrea sa petreca timpul cu voi. Suprinde-o si fa-i cadou timp alaturi de familie, fiindca anul acesta de Paste, Manacarea de Acasa iti pregateste nelipsitele ...

............................................citeste tot

Cele mai frumoase restaurante din Bucuresti - editia de primavara
Restograf (Mar 2017)
   8.489 vizite  0 comentarii   0 like

Continuam sa enumeram cele mai frumoase restaurante din Bucuresti, liste pe care sa le salvati si pe care sa le consultati ori de cate ori vreti sa mergeti intr-un loc deosebit din oras. Revenim acum cu editia de primavara, asta pentru ca in oras au mai aparut cateva locuri demne de cel putin o ...

............................................citeste tot

Cand barurile au umor, notele de plata arata asa
 (Mar 2017)
   650 vizite  0 comentarii   6 like

Probabil momentul cel mai putin asteptat atunci cand iesiti la masa sau la un bar este cel in care vine nota. Vestea amuzanta de azi e ca un bar din Hunedoara a reusit sa transforme acest moment in una dintre cele mai asteptate clipe ale experientei de la ei din pub. Desi stim toti ca nu e nimic...

............................................citeste tot

Ce am invatat de la cei mai tari bucatari din serialul Chef's Table
Restograf (Mar 2017)
   424 vizite  0 comentarii   0 like

Chef's Table e una dintre cele mai frumoase creatii Netflix, un documentar despre unii dintre cei mai captivanti bucatari din lume. Mini-seria prezinta nu doar mancaruri si restaurante, dar si povestile unor oameni care au ajuns celebri, povestile unor oameni care realmente iubesc mancarea si care ...

............................................citeste tot

Cu ce preparate defileaza vedetele in pozele de pe Instagram
Restograf (Mar 2017)
   339 vizite  0 comentarii   0 like

Daca aruncati un ochi pe Instagram, e imposibil sa nu va intersectati cu niste poze cu mancare apetisanta. Fie ca vorbim de retete gatite acasa sau de creatiile unui restaurant, Instagram-ul e un cufar plin de poze cu preparate cat mai aranjate si dichisite. Fix pe acestea le-am cautat si noi pe ...

............................................citeste tot

Ce au mancat vedetele la gala Oscar 2017
Restograf (Feb 2017)
   210 vizite  0 comentarii   0 like

Gala Oscar are glam de la un capat la altul,  mai exact din momentul in care se paseste pe covorul rosu pana la petrecerea de dupa unde are loc si ospatul. An de an, in ultimii 23 de ani, Chef Wolfgang Puck s-a ocupat de meniul de la gala Premiilor Oscar, creand mereu preparate pe placul tuturor ...

............................................citeste tot

Reclama care a suparat comunitatea creatorilor de cafea artizanala
 (Feb 2017)
   559 vizite  0 comentarii   0 like

Nu e nicio surpriza faptul ca tendinta in lumea cafelei se indreapta tot catre ce inseamna artizanat, respect pentru boabele de cafea si plantatii, dar si grija pentru oamenii care muncesc sa ne aduca noua bautura magica in cesti. Ii spune "al treilea val al cafelei"(third wave coffee) si am ...

............................................citeste tot

Evenimente de Valentine's Day la restaurantele din Bucuresti
 (Feb 2017)
   1.092 vizite  0 comentarii   0 like

Marti, 14 februarie: un nou Valentine's Day, o noua ocazie de a va scoate jumatatea mai buna in oras la o cina romantica. Si, slava romantismului, exista destule evenimente in orasul asta la care puteti sa mergeti. Mai jos va prezentam cateva dintre cinele si evenimentele speciale de Valentine's ...

............................................citeste tot

Restaurante si cafenele in care puteti iesi la gustari bune cu prietenii
 (Feb 2017)
   2.284 vizite  0 comentarii   0 like

Gustarile sunt o componenta importanta a meniului unui restaurant, mai ales pentru grupurile de prieteni care vor sa iasa la o bere sau la un pahar cu vin si nu vor o cina ca la carte. Astfel, un platou cu gustari sau partea de "aperitive" e fix zona de interes pentru situatiile in care ati vrea "o...

............................................citeste tot

Cine este Salt Bae, bucatarul turc care a innebunit internetul
 (Jan 2017)
   1.932 vizite  0 comentarii   1 like

Bucatarul si proprietarul lantului de restaurante Nusr-et, Nusret Gökçe, a devenit un adevarat fenomen pe internet dupa ce a postat un clip in care sareaza o friptura. Clipul urcat pe contul sau de Instagram a strans peste 9 milioane de vizualizari in 3 saptamani, iar internetul s-a ...

............................................citeste tot

Cine este cea mai buna femeie chef din lume pe anul 2017
 (Jan 2017)
   396 vizite  0 comentarii   0 like

In mod surprinzator, titlul de The World’s Best Female Chef 2017 a fost castigat de o femeie dintr-o tara la care nu v-ati fi gandit nici intr-o mie de ani: Slovenia. Este vorba de talentata Ana Roš, chef la restaurantul Hiša Franko din Kobarid, Slovenia. Ea va primi titlul de The World’s...

............................................citeste tot

Primul restaurant in care toate preparatele au la baza AVOCADO
Restograf (Jan 2017)
   1.343 vizite  0 comentarii   3 like

Era doar o chestiune de timp pana cand cineva se hotara se deschida un restaurant cu preparate doar pe baza de avocado. Iar inceputul lui 2017 aduce si un candidat pentru aceasta miscare curajoasa: The Avocado Show, primul restaurant din Europa al carui intreg meniu e gandit in jurul acestui super...

............................................citeste tot

9 restaurante din Bucuresti in care te poti opri la o supa
Restograf (Jan 2017)
   1.871 vizite  0 comentarii   0 like

E sezonul supelor si al ciorbelor, momentul ala din an cand vrem sa intram intr-un loc calduros si sa ne bucuram de o supa fierbinte si aromata. Cumva e o pofta cu radacini din copilaria noastra, dar si o nevoie reala de a-i oferi corpului un cocktail de vitamine sub forma unor legume pasate sau ...

............................................citeste tot

Cele mai scumpe tipuri de branza
Restograf (Jan 2017)
   431 vizite  0 comentarii   0 like

Branza creeaza dependenta. Daca n-ati simtit asta pana acum sau nu v-ati dat seama, puteti sa va incredeti in specialisti, mai exact in oamenii de stiinta care au folosit Yale Food Addiction Scale si au ajuns la concluzia ca branzeturile chiar pot deveni un fel de drog. Asta pentru ca au in ...

............................................citeste tot

Jamie Oliver inchide sase restaurante din Marea Britanie, din cauza Brexit
 (Jan 2017)
   546 vizite  0 comentarii   2 like

Jamie Oliver intentioneaza sa inchida 6 dintre restaurantele sale cu specific italienesc din Marea Britanie. Celebrul bucatar a mentionat ca a luat aceasta decizie ca urmare a efectelor dezastruoase cauzate de #Brexit, printre care deprecierea lirei sterline ce a crescut costurile pentru ...

............................................citeste tot

  1   2  3  4  5  6
Afiseaza

De vorba cu marii bucatari ai Romaniei despre clienti, experiente neplacute in restaurante si dorintele utopice pentru acest domeniu



  (Dec 2015)
2.786 Vizualizarivizualizari
1 Comentariucomentarii
0 placut 
0 displacut 

 

In universul restaurantelor, parerile clientilor sunt mult mai vizibile decat cele ale oamenilor care sunt angrenati in culisele locantelor de going out. Astfel, ne-am propus sa lasam vocile bucatarilor sa ajunga mai departe de poeziile create in farfuriile clientilor. Am intrebat cativa mari Chefi din Romania cum vad ei lucrurile, am vrut sa stim care e parerea lor legata de clienti, de sistem, de Horeca si cum prevad ei viitorul restaurantelor din Romania la nivel utopic. Mai jos, cativa bucatari ne-au raspuns la urmatoarele intrebari:

1. Care este cel mai prost obicei culinar al clientilor restaurantelor din Romania, un lucru pe care ai vrea sa-l schimbi? (chestia aia pe care ai vrea s-o imprimi la intrarea in restaurant si cu care ai vrea sa educi, cumva, publicul roman)

2. Ti se par folositoare cronicile de restaurante, impresiile clientilor impartasite pe Facebook, TripAdvisor sau pe site-urile de profil? Tii cumva cont de ele?

3. Care a fost cea mai naspa experienta a ta intr-un restaurant din Romania 

4. Cum ai descrie un sistem ideal in care lucrurile s-ar desfasura șnur, un fel de utopie a bucatarului si a restaurantului din Romania?

 

Joseph Hadad (Chef & owner Joseph Restaurant)

Chef_Joseph_Hadad_creating

 

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Ar fi cateva de mentionat, dar ma rezum la 2 importante, in special pentru restaurantele care ofera o experienta culinara gourmet. Clientul nu are rabdare. Consumatorii de restaurante premium in Romania inca nu pot intelege ca pentru a te bucura de un preparat gourmet, e nevoie de un timp de preparare mai extins. Bucataria de top inseamna o multime de ingrediente si un design aparte. Consider ca respectul trebuie sa fie reciproc.

Un alt obicei care pe mine ma scoate din minti este telefonul mobil. Foarte des, prima reactie a omului cand i se prezinta farfuria este sa scoata repede telefonul, pentru a face poze. Uneori, raman atat de ancorati in cautarea cadrului perfect ca pot periclita gustul sublim al unui preparat. Sunt retete care trebuie savurate de indata ce sunt servite. La fel sufar si cand vad oamenii ca lucreaza in timpul mesei. A savura o masa gustoasa ar trebui sa fie un moment de repaos si bucurie pura.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Se spune ca un prieten adevarat e cel care iti spune cand ceva nu e in ordine in ceea ce faci. Atata vreme cat sursa unei cronici este obiectiva si bazata pe o experienta reala, cred ca sunt mai mult decat utile. Imi doresc sa stiu ce cred/simt clientii, in special daca experienta nu a fost cea mai buna. Tin cont maxim de ele, ma ajuta enorm sa vad unde au fost probleme, sa gasesc cauza mai usor si sa pot lua masuri imediate. De fapt, ma ajuta sa evoluez.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Nu pot spune ca am avut experiente foarte urate, e drept ca nici nu am mult timp sa incerc locuri diverse. In general, cand imi place un loc mult, devin client de-al casei. E destul de greu sa ies din obiceiurile mele. Si totusi, imi amintesc de un singur episod care mi-a lasat un gust amar. Desigur ca nu voi mentiona locul, insa stiu ca nici nu voi mai merge vreodata. Am dat odata, intr-un loc din Bucuresti, peste cei mai tristi si sictiriti oameni, care pareau oarecum si deranjati de clienti. Cartea de vizita a unui restaurant sunt cu siguranta ospatarii. Pentru mine e foarte important sa am parte de o primire calda si de servicii bune. Un zambet si un “bine ati venit” fac, poate, mai mult decat o mancare buna.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Un sistem ideal nici nu stiu daca exista. Lucram cu oamenii, e dificil. Totusi, un sistem cat mai aproape de ideal se poate construi doar cu multa experienta. Si cu training permanent. Utopia in restaurantele din Romania ar arata asa: furnizori seriosi, capabili sa aduca ingrediente de calitate, din cele mai diverse, la preturi corecte si constant. Sa existe standarde de curatenie si conditii de munca fara cusur. Sa existe respect egal in echipa, indiferent de rangul angajatului din restaurant. Sa existe un organism care sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea meseriei de ospatar la cele mai inalte standarde, creand astfel pepiniere de talent pentru industrie. Cei aspiranti la jobul de ospatar, de altfel greu si sinuos, sa fie deschisi spre a invata si dornici de performanta. Patronii de restaurante care nu au treaba cu gastronomia sa nu se bage in bucatarie.

Si un sfat: daca nu ai pasiune pentru gastronomie, nici experienta, nici cunostinte in domeniu, ci doar niste bani de investit, nu deschide un restaurant.

 

Viorel Copolovici (chef, coach Taste Learners)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Nu cred ca exista obiceiuri proaste asa cum nu cred nici ca putem incadra comportamentul oaspetilor romani in categorii arhetipale de apucaturi specifice noua in restaurante. in definitiv, clientul ne-a calcat pragul ca sa se bucure de o experienta la nivelul educatiei sale si capacitatilor sale de a masura gradul de multumire fata de preparatele si serviciul respectivului local. Poate ca un raspuns corect la intrebarea asta ar fi ca fiecare local isi are oaspetii pe care si-i cultiva, dar aici pot aparea dezechilibre intre ceea ce credem noi despre propriul restaurant si realitate. Mi se pare usor absurd sa te plangi neincetat de apucaturile oaspetilor tai fara sa pricepi ca TOATE parghiile in a-ti atrage si fideliza clientela dorita si de a scapa de aceia care nu pricep ce faci tu acolo sunt in mana antreprenorului. Localurile “pentru toata lumea” sunt o utopie si poate eroarea fundamentala in strategia de pozitionare a unui restaurant.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Cand citesc cronici, e foarte important sa stiu cine le scrie si in ce circumstante. Fac o legatura destul de rapida si de pretentioasa intre parerea exprimata si stilul in care e scrisa cronica, corectitudinea gramaticala si de exprimare a textului, felul in care abordeaza experienta si meniul, ce preparate a avut de analizat si cum etc. Pe Facebook e din nou usor sa stii daca merita sau nu sa urmezi o recomandare. Daca vine din partea unui contact pe care-l cunosti, daca stii care este legatura lui cu gastronomia, daca ai mai primit din partea lui pareri pertinente da, sunt sanse sa urmezi o astfel de recomandare.

Din pacate nu stam stralucit la “literatura” de specialitate, piata de continut de gen e plina fie de recenzii platite, fie de aiureli scrise de dragul de a fi scrise, din admiratie pasagera sau de furie impulsiva. Si, ca sa-ti raspund la toata intrebarea, Trip Advisor functioneaza destul de bine ca sursa credibila dincolo de granitele Romaniei si mai ales la varfurile de clasament. Dar si acolo e nevoie de putina atentie, mai ales la recenziile facute de utilizatori cu o singura contributie scrisa pe site.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Au fost foarte multe, mai ales in anii in care plecam de-acasa spre un restaurant chitit sa caut nod in papura preparatelor, ospatarilor, locului in sine. Serios, sunt foarte multi acei clienti care intra intr-un local fiind convinsi ca vor avea o experienta neplacuta, cautand motiv de cearta si asa mai departe. Si asta nu e neaparat un lucru suparator, dar cere abilitate si mult echilibru din partea personalului cu care interactioneaza.
Pe de alta parte, experiente de felul celor despre care ma intrebi pot fi provocate la tot pasul in restaurantele din Romania, dar nu e o trasatura locala. E drept, industria asta sta foarte foarte prost in Romania din cauze pe care le stim si ni le tot spun si alti – lipsa de scoli serioase, lipsa de educatie si interes in selectarea ingredientelor, surselor si sezonalitatii lor, ignorarea cu mandrie patriotica a standardelor de orice fel si mai ales de preparare. Dar un episod memorabil de nefast se poate derula oriunde, oricand. Diferenta e ca “la ei” se intampla mai rar si intr-un context cu totul diferit.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Imi permit sa cred ca nu e o utopie. Sistemul ideal e, de fapt, unul eminamente posibil de implementat, cu oamenii potriviti si cu interesul si capacitatea de intelegere a antreprenorului. Un proiect plecat corect, dintr-o cercetare de marketing fie ea si rudimentara (dar corecta macar in indentificarea unor nevoi si tendinte) iti poate raspunde in primul rand la intrebarea “pentru cine fac acest local?”
De aici, unind cateva puncte, ar trebui sa determinam cam tot: ce fel de restaurant, ce fel de meniu, ce tip de serviciu, cati oameni in bucatarie si in sala si la ce nivel de cariera, ce surse de aprovizionare, ce tipologie de stocuri, ce design interior, ce fundal sonor, ce uniforme pentru personal, ce atmosfera generala, ce tip de abordare fata de client etc. etc. etc. Restaurantul ideal este acela in care tu te simti bine oricand ai merge acolo, in care iti sunt respectate si memorate nevoile si optiunile si in care te bucuri pur si simplu. E cam tot ce-si poate dori orice client in absolut orice restaurant de pe planeta. Deocamdata…

 

Johnny Susala (chef freelancer)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Cel mai prost obicei al clientului roman este ca vine sa manance mult si ieftin. Si sa si lase in farfurie. Si mai e o treaba si cu cel mai prost obicei al patronilor romani: nu se pricep, nu au respect fata de bucatari si fata de HORECA si habar nu au cu ce se mananca acest domeniu.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Nu ma intereseaza cronicile de pe site-urile de profil din Romania, sunt facute de neprofesionisti care nu se pricep cum trebuie gestionata o bucatarie de restaurant, cum merg lucrurile in acest domeniu, astfel incat sa aiba o privire de ansamblu atunci cand scriu ceva despre experienta la restaurantul respectiv. Parerile de pe TripAdvisor sunt mai pertinente pentru ca vin de la niste oameni pasionati de cultura gastronomica, deci tind sa le dau crezare mai repede. Mai ales daca sunt lasate de clientii straini.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

O experienta nasoala e cea in care eu lucram in acele restaurante la momentul respectiv si, de exemplu, Butunoiu a comentat de painea care i s-a adus ca era prea buna sau o vedeta de pe la noi a spus ca midiile sunt prea sarate. Cea mai recenta experienta naspa patita de mine a fost cea in care am intrebat un chelner daca are un vin, mi-a zis ca da, mi-a adus meniul si acolo nu era, dar mi-a zis ca e la fel la pret ca un altul si ca mi-l trece pe ala pe nota de plata. Nu e grav, dar nu se face, nu e frumos. A, si cat am stat acolo nu ne-a schimbat niciodata scrumiera.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Idealul in acest domeniu cred ca o sa se intample peste 10 ani. O sa se cearna acest domeniu prin sita, chefii o sa devina proprietari de restaurante, o sa fie respectati, o sa avem un sindicat si o sa fie un sistem fara proprietari rau platnici care nu se pricep si sunt de neam prost. Vor ramane profesionistii.

 

Alex Petricean D’Artagnan (chef restaurant Atra Doftana)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Consumatorul de experiente culinare din Romania trebuie sa inteleaga ca restaurantul nu este o extindere a sufrageriei sau bucatariei sale de acasa. Fiecare restaurant are propria-i identitate data in principal de motorul sau, si anume bucataria. Eu, ca bucatar, pot intelege si imi pot asuma faptul ca nu pot multumi pe toata lumea pentru ca nu gatesc orisice, asa ar trebui sa o faca si clientul atunci cand intra intr-un restaurant; sa lase garda jos si sa caute consilierea meniului in ajutorul ospatarului pentru ca sigur se va gasi si ceva pe gustul lui. Personal nu mai indeplinesc dorintele de genul “vreau ceafa de porc fara sosul de ciuperci cu garnitura de la somon si cu o salata asa cum imi place mie, cu multa lamaie si castraveti”. Intr-un restaurant bucatarul este platit sa isi ofere serviciile si expertiza asa cum un bancher o face la banca. In cazul in care serviciile din “meniul” bancii nu sunt pe placul lui, clientul va apela la alta banca, nicidecum nu va avea cum sa schimbe “meniul” bancii.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti: 

Din punctul meu de vedere cronicile de restaurante si review-urile sunt de luat in seama doar atata timp cat sunt pertinente si vin de la oameni avizati. Eu cred ca in Romania s-a creat un fenomen de ura gratuita prin prisma libertatii de exprimare pe astfel de canale care incurajeaza opiniile personale de multe ori extrem de exagerate. Trist este ca lumea scrie mult mai usor de rau, decat de bine. Sa spunem ca dintr-un lot de 100 de clienti pleaca doar un singur nemultumit din anumite considerente subiective. la final va aparea un singur comentariu si acela va fi negativ. O alta problema este concurenta neloiala care din invidie, imprastie comentarii si review-uri nefondate pentru a avea de castigat. In alta ordine de idei este imposibil ca in acest sector de masa sa nu apara si probleme din cand in cand, conteaza foarte mult modul in care sunt gestionate la fata locului. Mi-ar placea sa vad mai multe raspunsuri (profesioniste daca se poate) ale managementului in ceea ce priveste asumarea greselilor sau combaterea abuzurilor (minciunilor).

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Nu sunt deloc un pretentios si niciodata nu am facut scandal atunci cand am gasit lucruri neconforme. Am incercat sa le semnalez venind ca o mana de ajutor. Cred ca la Medias am mancat niste paste necomestibile. In rest nu prea am avut experiente negative in restaurante, cred ca am avut si fler in alegerile pe care le-am facut.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Sistemul ideal in industria ospitalitatii va incepe atunci cand investitorul roman va intelege ca investitia intr-un restaurant incepe de la utilarea bucatariei si nu de la pardoseala si peretii din sala. Nu mergi la restaurant ca sa vezi pereti (desi este un plus), ci sa mananci, deci gustul este scopul. Am vazut prea multe locuri extrem de frumoase lipsite de sprijinul bucatariei, condamnate la pieire inainte de maturitate din pricina lipsurilor logistice pe partea de bucatarie.

 

Mihai Neacsu (chef restaurant 240)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Cel mai prost obicei al clientilor din Romania este ca nu stiu la ce foloseste meniul: el are un singur scop si asa trebuie folosit. Tu, ca bucatar, stai o luna, doua luni, un an sa creezi un meniu conceptual, cu preparate echilibrate si majoritatea doreste sa schimbe garniturile dupa bunul plac. In cel mai rau caz iti da si sfaturi cum ar trebui gatit preparatul respectiv. Al doilea obicei foarte prost e ca cer sarea inainte sa fi gustat din preparat.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

In tot ceea ce faci trebuie sa tii cont de parerea clientilor, dar cea mai mare calitate a ta este sa poti fi obiectiv si sa poti separa parerile pertinente de cele intentionat rautacioase.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Cea mai proasta ar fi o experienta la un restaurant din Targu Mures unde nu am reusit sa mananc absolut nimic. Lingura de la ciorba era atat de plata incat m-am plictisit sa incerc sa mananc, pastravul era gatit de cel putin 2 zile, berea a venit cu scrum la pachet iar desertul continea o cantitate colosala de esenta de rom.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Foarte simplu, ma bucur ca in sfarsit traiesc libertatea de a gati ceea ce-mi place la propriul restaurant, dar ar mai ramane ca sistemul contabil pe bucatarie sa se schimbe, sa fie preluat modelul englezesc care e foarte simplu. La noi, daca fac intr-o zi pentru client 20 de preparate noi (un eveniment privat de exemplu) imi voi petrece o zi doar sa scriu retetare, ceea ce mi se pare o tampenie. Cel care a propus legea probabil nu a petrecut nici macar o ora intr-o bucatarie.

 

Catalin Petrescu (chef Argentine)

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

“Calitate nu cantitate”.  Aceasta este una dintre devizele pe care mi-as dori sa le pot imprima clientelei din Romania. Marea majoritate a clientilor prefera o mancare voluminoasa care sa-si justifice banii dati plecand din restaurant “ghiftuiti”. O masa calitativa este o masa cu ingrediente nobile, atent selectionate si foarte bine echilibrate ca gust. Un alt lucru pe care mi-as dori sa il pot schimba este ideea clientilor de “stiu eu mai bine”. Au un meniu bine pregatit, muncit, variat din care pot alege si cu toate acestea incearca reinterpretarea unui preparat, alegerea a ceva ce nu exista in meniu sau alaturarea unui sos complet nepotrivit, opinia chefului devenind irelevanta pentru ei. Un chef fiind un om care are in spate ani de munca, studiu si experienta in domeniul culinar.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Da.. Eu personal verific astfel de site-uri de fiecare data cand calatoresc intr un loc nou si doresc ca incerc specificul zonei respective. Recenziile culinare sunt foarte bine venite si ajuta in cresterea calitatii serviciilor din piata romaneasca, evident atata timp cat sunt facute cu obiectivitate.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Sunt multe:), imi este destul de greu sa aleg una singura. Cred ca cel mai deranjant este o servire de proasta calitate combinata cu o mancare prost gandita. Genul de loc care te face sa nu mai mergi si a doua oara acolo.

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Utopie… Bine spus. Mi-as dori in primul rand o Romanie in care orice om sa si poata permite sa iasa cel putin o data pe saptamana la un restaurant si sa consume o mancare de calitate. Mi-as dori o apropiere mai mare de Occident, in ideea de a fi mult mai usor pentru un bucatar sa isi poate procura materie prima de calitate, pentru a putea duce mult mai usor restaurantele din Romania pe aceiasi linie cu cele de afara deja consacrate.

 

Radu Dumitrescu (co-owner si Chef Voila) 

1. Despre obiceiuri nesanatoase ale clientilor:

Mi-ar placea sa nu mai cerem portii mari. Oamenii trebuie sa inteleaga ca se poate manca satios si fara ca portia sa fie de juma de kil si sa arate ca si cum cineva a rasturnat o basculanta pe masa.

2. Despre cronici si impresiile de la clienti:

Exista cronici decente si exista hateri. Cronicile decente sunt cele prin care clientul isi exprima opinia despre mancare, despre servire, despre ambient, despre loc in general. Fie ca sunt bune sau rele, evident ca trebuiesc luate in seama, mai ales daca sunt rele, iti pot oferi posibilitatea sa schimbi ceva ce tu nu vezi. Despre hateri, vor ramane asa, nu le poti schimba parerea. Oricum, niciodata nu am sters nicio opinie negativa despre mine sau bistro atat timp cat au fost decente.

3. Experiente neplacute intr-un restaurant din Romania:

Sunt multe experiente naspa. Din fericire, incep sa fie si multe experiente fabuloase. Ideea e ca ultimile sa fie predominante. Am trait experiente naspa si in tarile cu gastronomie consacrata. Cea mai naspa experienta…mmmm, poate cand primesc mancare congelata desi intreb de mai multe ori inainte daca e asa? :)

4. Un sistem utopic pentru restaurante:

Vreau doar sa gatesc mancare buna, cu gust minunat din ingrediente proaspete si de calitate. Un sistem ideal ar fi ala in care mi s-ar permite sa folosesc ce vreau eu din piata, fara sa ma gandesc la facturi si bonuri fiscale. De cand am bistroul, principala mea activitate a devenit birocratia si nu creativitatea.


E folositor? Da-i SHARE!

Tu ce parere ai?









@ion susala

da, mie chiar imi place sa halesc mult. si ieftin. sunt un haplea, ce sa-i faci? dar chiar sunt curios: prin ce anume deranjeaza clientii romani? romani din romania, i mean. ca…mie mi se par cei mai obedienti clienti existenti. dl. susala cred ca am mancat la paris (si nu ma refer la un gyros in cartierul latin).

Reply

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.


six × 2 =