Despre Cori Gramescu

  (Sep 2015)
Cori Gramescu este o antrenoare de lifestyle si nutritie, ambasadoare a miscarii, a alimentatiei sanatoase si a sportului bun pentru minte si trup. Cori este antrenor de pilates si activitati conexe, fondatoarea unei sali de sport pentru femei, dar si un bun diplomat pentru tot ce inseamna viata sanatoasa si frumoasa.
1.152 Vizualizarivizualizari
0 Comentariicomentarii
2 placut 
0 displacut 

 

cori gramescuSpui Cori Gramescu si deja ai impresia ca e mult mai usor sa slabesti, sa fii sanatos si in forma. Asta pentru ca tanara antrenoare de pilates si consilier pe dezvoltare personala face lucrurile sa para foarte simple.

Cori este coach de lifestyle si nutritie, genul de om care iti arata ca e usor sa faci sport, ca e frumos sa faci miscare si ca nu e chiar “stiti voi cine” atat de negru cand iti propui sa te apuci de o activitate benefica pentru mens sana in corpore sano.

Cori este antrenor cu acte-n regula de pilates, cardiolates (in 2012 – singurul instructor certificat sa predea Cardiolates in Romania), tae bo, piloxing si alte antrenamente pentru care s-a pregatit cu instructori din afara si pentru care si-a luat toate certificarile necesare. Tot Cori este si cea care a lansat o sala de sport dedicata exclusiv femeilor. Mai multe despre pregatirea profesionala a lui Cori.

 

Pe Cori am luat-o si noi la intrebari despre viata si sport, dar si despre restaurantele din tara. Raspunsurile ei le puteti citi in scurtul interviu de mai jos:

 

Restograf: Am citit pe blogul tau principiile alimentatiei sanatoase dupa care te ghidezi tu si pe care le recomanzi. Din experienta ta de pana acum, care e cea mai mare problema a femeilor care vor sa adopte un regim sanatos, care sunt tentatiile la care spun ca le e cel mai greu sa renunte si care e sfatul tau pentru ele?

Cori Gramescu: Principala problema in mentinerea unui plan de alimentatie sanatoasa vine din programe alimentare prea restrictive. Reducem prea mult cantitatea de mancare, apelam la o selectie prea mica de feluri de mancare in meniul zilnic si astfel este normal sa rezistam cu greu (sau chiar sa nu rezistam deloc) tentatiilor culinare. Asa ca e firesc sa simtim ca nu ne putem abtine in fata unui desert sau in fata unor alimente despre care stim foarte clar ca nu ne fac bine. Astfel, ajungem intr-un cerc de infometare/restrictie – exces/cazut prada tentatiilor care, in timp, ne aduce in situatia de a acumula din ce in ce mai multe kilograme, de a ne simti din ce in ce mai neputincioase si mai frustrate si care, astfel, se si autointretine. Solutia de a scapa de tentatiile alimentare este sa apelam la un stil de viata echilibrat, in care sa ne alimentam normocaloric in raport cu nevoile noastre metabolice si sa alegem alimente sanatoase si naturale. Sa facem miscare constant, sa ne constientizam emotiile si sa devenim atenti la modul in care luam deciziile in ceea ce priveste alegerile alimentare.

Restograf: Toti avem un guilty pleasure cand vine vorba de mancare: al tau care e sau care sunt (daca ai mai multe)? :-)

Cori Gramescu: Ale mele sunt din zona “chestii grase si bune”! De la un Tbone steak pana la branzeturile frantuzesti si italienesti. Vara mi-e mai simplu, ca nu prea sunt alimente la care sa ma gandesc cand afara e cald, dar odata cu sezonul rece incep si tentatiile mele in zona asta. Incerc insa sa consum rar din aceste preparate si atunci cand o fac sa le asociez cu multe legume verzi. De asemenea, incerc sa nu depasesc prea mult cantitatile normale, ceea ce e greu.

cori gramescu 6

Restograf: Stiu ca in 2009 ai fost antrenorul castigatorului de la emisiunea concurs “Marele Castigator”. Care sunt cele mai mari provocari cu care te-ai confruntat atunci? Dar care sunt cele mai mari greutati generale pe care le-ai intampinat in sesiunile de private coaching?

Cori Gramescu: Ambianta unui concurs televizat difera mult de ceea ce se intampla in viata obisnuita a oamenilor. La momentul emisiunii, presiunea a venit din timpul foarte scurt pe care l-am avut la dispozitie si din programul incarcat de filmari. In practica de coaching, presiunea vine tot din pricina timpului, dar in alt sens. Oamenii, in general, sunt foarte buni la a-si dori intens lucruri pe termen scurt si astfel se mentin si motivati. Cand insa incearca sa implementeze un plan pe termen lung, apar situatii in care se demotiveaza sau incep mecanismele de autosabotare, nu-si organizeaza corect antrenamentele sau alimentatia. Rolul coaching-ului de lifestyle este acela de a oferi o solutie care sa functioneze pe termen lung pentru client si sa il invete pe acesta sa fie independent si eficient in deciziile lui alimentare si de antrenament, in contextul unei vieti personale si profesionale adesea solicitante.

Restograf: Ai obtinut foarte multe certificari pentru mai multe tipuri de antrenamente. Ai putea sa ne explici, in cateva cuvinte, care sunt principalele diferente intre cardiolates, pilates, metoda piloxing?

Cori Gramescu: In primii ani ai carierei mele am facut cateva cursuri de certificare in diferite stiluri de antrenament, din dorinta de a obtiune o vedere de ansamblu a solutiilor de antrenament pe care le avem. Intre timp, interesul meu s-a mutat spre zona de coaching si consiliere in alegerile de alimentatie si antrenament, precum si in dezvoltarea abilitatilor mele in antreprenoriat.

Cardiolates inseamna aplicarea principiilor pilates (aliniament neutru, miscare in aria normala de mobilitate a articulatiilor, respiratie, forma corecta de executie, echilibru postural) intr-un antrenament cardio, care se desfasoara pe o trambulina speciala, menita sa reduca impactul asupra articulatiilor si sa imbunatateasca functionarea sistemului cardiovascular si limfatic. Pilates reprezinta un concept amplu de antrenament care acopera atat exercitii la salteluta, cat si o rutina complexa de antrenamente pe aparate si cu diferite accesorii, in care se urmareste obtinerea unui echilibru functional pentru client, prin miscari controlate, menite sa aduca un aliniament postural neutru, prin activarea secventiala corecta a grupelor de muschi. Respiratia si constientizarea miscarilor corpului joaca, de asemenea, un rol foarte important in Pilates, precum si adaptarea repertoriului de miscari la nevoile clientului. Piloxing este un antrenament care combina elemente de standing pilates (miscari de pilates care se executa in picioare) cu elemente de dans si box.

cori gramescu 5

Restograf: Pornind de la crezul tau alimentar, ce crezi ca lipseste restaurantelor din Romania, ce ai adauga si ce ti-ar placea sa gasesti in cele mai multe restaurante bucurestene?

Cori Gramescu: Mi-ar placea sa gasesc o selectie mai generoasa de ingrediente sanatoase si preparate in care sa simte imaginatia chef-ului. Din pacate, in Bucuresti inca se pune accentul pe portii mari de mancare mediocra, in cele mai multe dintre restaurante. As vrea sa vad selectii de rosii organice heirloom, carne de vita bine maturata, peste proaspat de captura si un meniu sezonier, dar si mai mult curaj din partea chef-ilor in a propune retete noi, in a inova gastronomia damboviteana si a face educatie consumatorului bucurestean.

Descopera si care sunt restaurantele preferate ale lui Cori.

Descopera si care sunt retetele preferate ale lui Cori.

sursa imagini: Facebook


E folositor? Da-i SHARE!

Tu ce parere ai?





Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.


× 5 = five