„Aurul” din alimentația zilnică: beneficiile semințelor și nucilor 🥜

2 septembrie 2019 | Noutati

Rapoartele de sănătate din ultimele decenii indică beneficii extraordinare ale consumului de nuci și semințe, iar medicii recomandă aceste ingrediente magice în alimentația de zi cu zi. Nucile și semințele sunt o sursă vitală de calorii, proteine, grăsimi sănătoase, fibre, vitamine (în special vitamina E) și minerale (potasiu, magneziu, calciu, fier, seleniu și zinc). Conform indicațiilor de specialitate, un adult ar trebui să consume zilnic 30 de grame din astfel de produse. Cu toate acestea, cei care suferă de alergii la semințe, nuci și arahide sunt obligați să evite consumul acestor alimente-minune.

În gastronomia modernă, nucile și semințele au devenit din ce în ce mai populare, mai ales de când promovarea unui stil de viață sănătos a devenit un subiect foarte popular. De altfel, un mare avantaj al consumului de semințe și nuci are de-a face cu o preocupare importantă a societății moderne. Aceste alimente nu îngrașă, deoarce corpul absoarbe până la 94% din grăsimile prezente în diversele nuci și semințe.

Printre beneficiile consumului de nuci se numără reducerea riscului de apariție a bolilor coronariene, dar și îmbunătățirea tensiunii arteriale. Un studiu semnat de Donald Sanders semnalează, totodată, beneficii considerabile pentru sănătatea creierului, ochilor și a pielii. Nucile și semințele, printre care fisticul, arahidele, semințele de dovleac și semințele de floarea-soareului, conțin grăsimi mono și polinesaturate sănătoase, care cu greu pot fi procurate la fel de eficient din alte alimente. Deși populare, nucile și semințele nu sunt încă indispensabile în meniul zilnic al consumatorilor care s-au obișnuit să aibă o alimentație bazată mai ales pe carne.

Recent, însă, cercetătorii au descoperit că proteina din carne este asociată cu un risc mult mai mare de apariție al bolilor de inimă, în timp ce proteina din semințe și nuci este benefică pentru sistemul cardiovascular. Mai mult, studiile arată că un consum frecvent de nuci contracarează apariția bolilor de inimă, dar și a diabetului.

Atenție, însă! Consumul de nuci învelite în sare sau în zahăr poate provoca probleme arteriale, iar nucile braziliene conțin o cantitate mare de grăsimi saturate (regăsite și în produsele de origine animală).

Mai jos vă prezentăm nouă motive pentru care ar trebui să integrați consumul de nuci și semințe în dieta zilnică, evitând însă produsele nocive enumarate mai sus:

  1. Nucile, arahidele și semințele sunt bogate în conținut de vitamine, minerale și grăsimi naturale;

  2. Consumul de nuci de patru sau cinci ori pe săptămână reduce riscul apariției de boli cardiovasculare;

  3. Arahidele, semințele de dovleac și de floarea soarelui conțin grăsimi mono și poli nesaturate, foarte sănătoase pentru organism. Acestea ajută la dezinflamarea și menținerea structurii normale a celulelor corpului;

  4. Consumul de alune, semințe de pin, nuci pecan și fistic reduce riscul apariției bolilor de inimă, dar și a bolilor de piele și ale stomacului;

  5. Consumul de nuci ajută la scăderea nivelului de colesterol din organism;

  6. Nucile și semințele sunt o sursă vitală de fibră și ajută la digestie;

  7. Nucile conțin arginină, care ajută la relaxarea vaselor de sânge și previne formarea de cheaguri;

  8. Semințele de in stimulează asimilarea grăsimilor, fiind foarte bogate în acid omega-3;

  9. Consumul de nuci și semințe ajută la protejarea celulelor roșii, precum și la îmbunătățirea funcțiilor neurologice.