Clientii cumpara mancarea frumos povestita

28 Noiembrie 2012 | Noutati

Conform studiilor Unilever Food Solutions, atat la nivel global* (67%), cat si local** (64%), cei care iau masa in oras in mod frecvent sunt atrasi de descrierile atragatoare ale preparatelor, care ii fac mai dispusi sa comande mancare mai sanatoasa. Modalitatea prin care bucatarii isi pot atrage clientii spre optiuni ceva mai sanatoase este aplicarea de mici schimbari retetelor clasice ale preparatelor si apoi prezentarea lor intr-o maniera cat mai apetisanta, cu ajutorul meniurilor seducatoare.

Pentru a diminua impactul negativ pe care alimentatia neechilibrata il are asupra sanatatii consumatorilor, UFS a propus aplicarea de mici schimbari retetelor din meniuri. Acestea pot reduce cantitatea de grasimi din preparatele nesanatoase, iar pe cele sanatoase, trucurile le pot face sa fie vizual si aromatic mai atragatoare pentru clienti. Conform unui studiu*** efectuat la nivel global de catre UFS, trei sferturi din bucatarii din intreaga lume cred ca aceste mici schimbari sunt simplu de implementat. Studiile UFS au aratat ca oaspetii romani si straini isi doresc sa aiba parte de feluri de mancare familiare, asa ca sunt mai receptivi cand primesc versiuni usor adaptate ale mancarurilor preferate.

„La nivel international, bucatarii sunt din ce in ce mai preocupati sa ofere mancare mai sanatoasa, iar aplicarea de mici schimbari meniurilor devine un trend global. Si consumatorii romani incep sa manifeste mai mult interes fata de ceea ce consuma. Comandarea de mancare sanatoasa poate deveni un obicei pentru cei care iau masa in oras, daca meniurile ofera versiuni ceva mai echilibrate si atragatoare ale preparatelor”, declara Robert Voicu, bucatar UFS Romania.

Pentru a le oferi bucatarilor inspiratie in pregatirea optiunilor ceva mai sanatoase, echipa UFS ofera exemplul bucatariilor asiatice si mediteraneene. Acestea folosesc foarte multe fructe si legume proaspete, ulei de masline, peste – principiile celor doua bucatarii pot da foarte multe idei in ceea ce priveste oferirea de feluri mancare ceva mai sanatoase”,spune Kees van Erp, Head Chef UFS.

Conceperea unei sectiuni separate pentru felurile de mancare sanatoase nu va indruma clientul spre selectia respectiva. Sfatul bucatarilor UFS este ca toate preparatele din meniu sa fie pregatite intr-un mod cat mai echilibrat, astfel incat sa nu aiba un impact negativ asupra sanatatii clientului.

Parcurgerea meniului reprezinta primul moment de contact cu un restaurant si punctul in care ii este starnit interesul clientului. Meniurile clasice sunt prezentate intr-o maniera banala, ofera un numar mare de  optiuni si pot fi percepute ca plictisitoare. Pentru ca un meniu sa atraga clientul, echipa de bucatari UFS recomanda ca acesta sa contina preparate de impact si sa ofere un numar mediu de optiuni. Acest lucru arata faptul ca lista felurilor de mancare e actualizata cu regularitate si ca restaurantul foloseste ingrediente proaspete, de sezon.

Meniurile care contin descrieri detaliate, apetisante si imagini de impact ale preparatelor sunt mai atragatoare pentru client decat prezentarile clasice. Studiul local a aratat ca acestia se simt atrasi de descrierile apetisante din meniuri: pusi in fata unei descrieri simple si a uneia apetisante a aceluiasi preparat, 64% dintre ei au preferat-o pe a doua.

Oaspetii trebuie sa fie tinuti la curent cu ceea ce consuma prin oferirea de detalii care pot da o imagine mai clara asupra mancarii din meniu. Includerea unor informatii legate de sursa ingredientelor si sustenabilitatea lor sau postarea pe Youtube a unor videoclipuri cu prepararea mancarurilor pot fi utile in acest sens.

Conform studiului UFS efectuat pe bucatari din intreaga lume, pentru 82% dintre acestia, sanatatea este un considerent important atunci cand isi planifica meniurile, insa numai 42% au fost instruiti formal, in cadrul cursurilor, sa faca acest lucru.

* Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un eșantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) și educație medie și superioara.

** Seductive Nutrition este cel de-al treilea raport Raport Global Privind Meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizata de BrainJuicer, in parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 5000 de oameni din 10 tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud si Indonezia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.

*** Studiul pe bucatari a fost realizat prin intervievarea telefonica a unui esantion reprezentativ de 1000 de bucatari – cate 100 de bucatari din 10 tari (Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Germania, Polonia, Turcia, Rusia, Brazilia, Africa de Sud, Indonezia si China). Studiul a fost desfasurat intre 11 mai si 13 iunie 2012 de catre agentia de cercetari globale Kadence pentru Unilever Food Solutions.

Despre Unilever Food Solutions

Unilever Food Solutions (UFS) este sursa de inspiratie si consultantul de incredere al bucatarilor profesionisti. Unilever Food Solutions (UFS), divizia specializata de solutii gastronomice a companiei Unilever, se adreseaza bucatarilor din 74 de tari, oferind ingrediente si servicii profesionale. Ingredientele pot salva timp pretios in bucatarie, fara sa compromita gustul si calitatea preparatelor. Portofoliul din Romania cuprinde cateva dintre cele mai cunoscute branduri globale, precum Knorr, Lipton si Hellmann’s.

Unilever Food Solutions este in industria gastronomica inca din 1880. La nivel global, compania are 4700 de angajati, cat si cea mai mare echipa interna de bucatari din intreaga industrie.