Cum strângi fani pe pagina de Instagram a restaurantului tău. 6 strategii care chiar funcționează

23 iulie 2020 | Marketing

Pentru oricine încearcă să-și susțină afacerea, Instagramul este o unealtă de social media extrem de puternică. În special pentru restaurante, platforma de social media este o metodă excelentă de a stârni pofta oaspeților și de a-i face să rezerve o masă! Tocmai de asta e bine să știi cum să-ți crești pagina de Instagram.

prim plan cu un telefon pe care este deschisa pagina de log in pe pagina de instagram

Apariția conturilor profesionale (a profilurilor de business), insight-urile și metricii avansați care îți oferă o statistică valoroasă, posibilitatea de a programa postările – toate acestea, combinate cu valoarea unică, originală a platformei (foarte vizuală, cu expunere imediată și pe scară largă a brandului) fac din Instagram un atu puternic pentru micile afaceri.

6 strategii care funcționează când vrei să creezi o comunitate numeroasă pe pagina de Instagram

Pentru industria restaurantelor, Instagram oferă uneltele perfecte! Poate te-ar suprinde să afli că studiile arată că cei cu vârsta între 18 și 35 de ani își petrec în total 5 zile pe an din timpul lor uitându-se la imagini cu mâncare pe Insta. Ba chiar, 30% spun că ar ezita să meargă la un local care nu are pagină de Instagram, sau are o activitate redusă pe platformă.

Așa că hai să vedem cum poți atrage noi fani și să-i atragi pe toți pofticioșii la tine în restaurant.

Curtează food-bloggerii

Vom începe cu unul dintre trucurile evidente – dacă reușești să convingi un food blogger (care are mulți fani) să posteze ceva despre restaurantul tău, vei avea o expunere uriașă către o audiență care este în mod clar interesată de mâncare.

Dar uite care-i „schepsisul” – oricât de des îi curtezi, îi vrăjești și îi abordezi acum, nu e destul. Ar trebui să-i vezi pe acești oameni ca fiind parte din staff-ul tău. Nu e complicat să-i abordezi (majoritatea au e-mailul în bio), și ei își doresc să atragă mai mulți followeri (veți face asta împreună) și nici nu ar trebui să te coste prea mult (mai ales comparativ cu inflența pe care o au). Vor fi și mulți bloggeri / influenceri care îți vor cere destul de mulți bani pentru serviciile lor. Însă la fel de bine vei găsi destule persoane care vor fi dispuse să răspândească vorba pentru sume rezonabile.

Cam câți fani ar trebui să aibă? În general pe undeva pe la 30k-50k followers – oamenii ăștia au învățat să stăpânească arta #foodporn-ului, au reușit să strângă o mulțime de urmăritori pentru asta, dar nici nu sunt atât de pretențioși încât să-ți ia cămașa de pe tine ca să-ți facă porția de paste să arate sexy. De la 50k+ followers prețurile pentru promo încep să crească. Dar nu generaliza… abordează mai mulți bloggeri, testează piața, negociază și vezi ce iese!

Organizează concursuri

Strategia asta merge mână în mână cu cea de mai sus, cu o singură mențiune: limitează concursurile la unul, maxim două per parteneriat. Asocierea cu un influencer pentru a populariza concursul te va costa cel puțin cât premiul în sine și e bine să targetezi segmente diferite de followeri pentru fiecare. Plus că trebuie să iei în calcul și suprasaturarea utilizatorilor cu concursuri (e un fenomen cât se poate de real).

Acestea fiind zise, restul e foarte simplu: „Dă like la poză, tag-uiește un prieten cu care vrei să împarți premiul și dă follow paginii [denumirea restaurantului]”. Vorbește cu influencerul să dea share la 4-5 poze pe parcursul următoarei săptămâni și jumătate și să vezi cum îți crește numărul de followeri!

persoana care face o fotografie la mancare cu telefonul pentru pagina de Instagram

Folosește descrieri atractive

Mai bine lasă textele lungi pentru romanele acelea pe care sigur ai să le scrii la un moment dat! Nici nu știi cât de repede merge degetul acela care dă slide pe ecran, când vorbim de Instagram! Oamenii nu au răbdare să stea să citească și trebuie să le captezi atenția din prima. Așadar, abordează postările ca și cum ar fi un panou publicitar – scurt și la obiect.

Textul poate fi pur și simplu o descriere, sau 2-3 vorbe haioase, în rime, ori chiar un mesaj amuzant.

Spune o poveste! Dar spune-o pe scurt (cam cât un mesaj pe twitter – 280 de caractere). Spune-i degetului să se oprească, să dea click pe butonul de rezervare la linkul din bio. Cea mai importantă este poza, care atrage atenția, iar ea trebuie completată de un text scurt și interesant. Dacă poza e proastă, restul nici nu mai contează!

Alege cea mai bună aplicație pentru programarea postărilor

Programarea postărilor e un lucru căruia ar trebui să-i acorzi atenție. Instagram s-a mândrit multă vreme cu faptul că este o platformă de postări spontane, așa încât nu permite acest lucru. Știi acel tool din Facebook Business Manager care îți permite să programezi mai multe postări deodată? Nu are un corespondent în Instagram.

Ce poți face este să folosești aplicații terțe, precum Hootsuite sau Sprout Social prin care poți programa postările. Hootsuite are și o variantă free, însă ar trebui să știi că este limitată. Chiar și așa, aplicația este probabil una dintre cele mai populare și unul din softurile cele mai folosite pentru marketingul pe rețelele sociale. Cu Hootsuite poți posta pe Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest și LinkedIn. Planul gratuit oferă acces unui singur utilizator, iar acesta poate gestiona 3 conturi de pe rețelele sociale și programa maxim 30 de postări pe lună. Un upgrade te va costa 29$ pe lună.

telefon pe care e afisat instagram feed

Folosește hashtagurile cele mai populare

Este cel mai important pas atunci când îți pregătești postarea. #Serios! Folosind hashtag-urile potrivite este cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru a atrage vizualizări organice și să-ți mărești audiența. Postările cu cel puțin un hashtag au cu cel puțin 12,6% mai mult engagement decât cele care nu au. Imaginează-ți ce înseamnă să ai 20!

Așa că dă un search și caută acele hashtaguri care sunt populare și atrag vizualizări, dar încearcă să le eviți pe cele care sunt folosite în exces, pentru că atunci postarea ta se va pierde prin toate celelelalte.

O idee ar fi să adaugi locația: spre exemplu #bucharestfood, decât pur și simplu #food. Nu va interesa pe nimeni din New York să vadă postarea unui restaurant din București!

Testează și experimentează!

Un sfat: postează toate hastagurile în primul comentariu, după ce pui cinci puncte pe verticală. Astfel hashtagurile tale sunt ascunse, postarea arată mai curat și nici nu mai pari disperat după atenție!

Un alt sfat: păstrează hashtagurile într-o notiță, pe telefon, de unde să le iei cu copy/paste atunci când vrei să le folosești. E mult mai simplu!

Forța fie cu videoclipurile!

Folosește-te de video și ai să vezi că vei atrage mai multe rezervări! Poți face asta prin două metode: Instagram Stories și Instagram Live.

Folosește-te de povești pentru a promova câteva highlight-uri din restaurant. Spre exemplu, ca să surprinzi ambientul plăcut într-o seară de vară, sau dacă ai un concert live, ori dintr-un moment în care localul e plin de oaspeți.

Cu Instagram Live poți intra mai mult în detalii pentru a împărtăși valorile brandului. Spre exemplu, oferă-le urmăritorilor tăi un tur virtual prin restaurant, sau arată-le cum se prepară un fel de mâncare.

Video-ul înseamnă engagement mai mare!

Despre Instagram sunt multe de povestit. Ba chiar se fac cursuri întregi pe acest subiect. Dincolo de toate strategiile, cel mai important este să rămâi o prezență constantă. Postează, postează, postează! Și rezultatele nu vor întârzia să apară.


Citește și: