Reactiile restaurantelor dupa controalele ANPC si raspunsul complet al autoritatii nationale

1 Iunie 2016 | Noutati

In urma comunicatului ANPC pe care l-am prezentat si noi aici, ne-a interesat sa aflam si parerea restaurantelor referitoare la cele scrise pe site-ul unitatii. In urma controalelor la peste 20 de localuri din Bucuresti, ANPC povestea ca a gasit foarte multe nereguli, dar nu a specificat care de ce restaurant apartine, punand in acelasi butoi si abaterile minore, dar si pe cele grave. Acest lucru a starnit un val de furie pentru restaurantele de prestigiu care nu se stiau cu musca pe caciula.

Mentionam ca am abordat majoritatea restaurantelor in discutie (multe mail-uri ni s-au intors, semn ca adresele nu erau bune, acolo unde s-a putut am revenit si pe Facebook si asteptam cu toata deschiderea opinia fiecarui restaurant din lista de aici). Intre timp, ANPC-ul a publicat si comunicatul complet in care anunta ce nereguli a gasit la fiecare restaurant in parte.

Am vrut sa oferim dreptul la replica si restaurantelor controlate si le multumim celor care si-au facut timp sa ne raspunda.

 

El Bacha

Restaurantul EL BACHA precizeaza ca anuntul ANPC este neclar si nu scrie ce nereguli s-au gasit in fiecare restaurant dintre cele controlate.

Precizam de asemena ca in procesul verbal al ANPC se mentioneaza ca nu s-au gasit nereguli privind siguranta alimentari.

EL BACHA ofera de peste 14 ani, servicii de calitate romanilor, si s-a consacrat ca un restaurant respectabil, apreciat de tot clientii sai.

dreptul la replica EL BACHA

 

Four Seasons

Dragii nostri,

Saptamana trecuta a avut loc o serie de controale ale inspectorilor ANPC in mai multe restaurante si fast-food-uri cu specific libanez si turcesc, in principal. In urma acestor controale, s-au gasit mai multe nereguli, pentru care s-au aplicat amenzi sau, in cazurile cele mai grave, au fost inchise temporar cateva unitati. Din pacate, restaurantul nostru se regaseste pe lista celor care au prezentat deficiente, insa din respect pentru voi, dorim sa clarificam situatia, pentru a va asigura ca Four Seasons a fost, este si va ramane un restaurant care pune clientii intotdeauna in varful ierarhiei prioritatilor.

Lista restaurantelor care nu au indeplinit normele in vigoare a fost publicata pe site-urile de stiri, impreuna cu toate neregulile gasite de catre inspectori, insa acestea din urma nu au fost scrise punctual pentru fiecare restaurant in parte, ci puse ca atare, la comun, iar ele nu sunt egale din punct de vedere al gravitatii si pericolelor.

In cazul Four Seasons, au fost gasite cateva pungi de gris si pesmet care aveau termenul de valabilitate expirat intr-o zi a lunii mai, insa trebuie sa mentionam faptul ca aceste ingrediente au fost achizitionate de catre personalul restaurantului pentru a-si pregati ei de mancare. Niciun preparat al meniului nostru nu contine ca materie prima gris sau pesmet. Dorim sa subliniem faptul ca nu am folosit niciodata ingrediente expirate pentru a pregati mancarea clientilor nostri, motiv pentru care avem si astazi clienti fideli care au fost alaturi de noi inca de la infiintarea restaurantului Four Seasons din Vasile Lascar, in 2002.

Nu am avut niciodata plangeri cu privire la preparatele noastre servite in restaurant, tocmai pentru faptul ca supraveghem cu maxima atentie modul de gatire si ingredientele utilizate. intr-adevar, acest amanunt cu privire la pungile de gris si pesmet ale angajatilor ne-a scapat din vedere, dar ne-am asumat toata raspunderea si am respectat decizia ANPC. Nu suntem insa de acord cu incadrarea noastra intr-o lista colectiva care sugereaza ca avem si alte nereguli decat cele prezentate. Suntem unul dintre cele mai bune restaurante cu specific libanez din Bucuresti, iar acest lucru nu o spunem noi, ci clientii nostri care ne trec pragul in numar mare in fiecare zi.

In toti acesti 14 ani de existenta am castigat increderea si respectul clientilor nostri, iar acest lucru nu ne face decat sa ne dorim sa ne perfectionam pe zi ce trece si sa va oferim doar preparate gatite in conditii optime, cu cele mai proaspete ingrediente.

Ne cerem scuze pentru situatia neplacuta creata in urma acestei stiri preluata ca atare de presa, fara filtru si fara drept la replica. Vrem sa va asiguram ca preparatele din restaurantul nostru sunt de cea mai inalta calitate, iar conditiile in care ingredientele sunt depozitate sunt in concordanta cu legea in vigoare, asa cum sunt si conditiile in care se prepara mancarurile noastre.

 

Zaitoone

De catre cei de la Zaitoone am fost contactati telefonic, urmand ca si ei sa formuleze o pozitie oficiala in acest caz. Cert e ca si ei erau foarte nemultumiti de intreaga abordare ANPC. Din discutia cu ei am aflat ca cei de la ANPC au gasit o punga cu carne etichetata cu numele proprietarului si atat, de aceea neexistand alte marcaje pe acel pachet.

 

In afara de acestea, nu am primit raspuns de la celelalte restaurante, dar am gasit pozitia lor oficiala pe Facebook: 

 

Templul Soarelui 

Multumim pentrul interesul acordat.
Nu am avut o reactie publica la lista publicata de ANPC, dat fiind faptul ca mai urmeaza o serie de controale si vrem sa demonstram ca a fost o greseala, o neintelegere.
Am luat masurile necesare pentru a elimina toate semnele de intrebare asupra restaurantelor Templul Soarelui.

 

Zen Sushi 

Va informam ca restaurantul Zen Sushi este deschis, functionam ca de obicei si va asteptam cu drag sa ne treceti pragul si sa va bucurati de preparatele noastre proaspete si delicioase!

Iar aceasta este bucataria noastră, locul in care preparatele Zen Sushi sunt create intr-un spațiu de lucru impecabil.

Dintr-un comentariu de pe Facebook, am mai aflat ca:

“Am fost “prinsi” tinand o oala cu stoc de pui (supa) acoperita cu capac langa o cutie cu oua tot acoperita. Nu cred ca avem de ce sa ne fie rusine si daca cineva crede ca sushi poate fi vechi inseamna ca nu a prea consumat sushi”.

zen sushi

13346570_1010947662287171_1907752223870356362_n

De asemenea, in urma reactiilor restaurantelor, ANPC a publicat o lista actualizata cu toate neregulile gasite, fiecare atribuite restauranmtului in cauza. Le redam si noi mai jos:

Restaurant LI WU– listele de meniu nu contin informatii referitoare la ingredientele potential alergene; la anumite preparate nu exista declarata cantitatea neta pe portie; sosurile ambalate in caserolele din material plastic, atat pentru livrarea la domiciliu, cat si pentru clienti nu au informatii referitoare la: ingredientele utilizate, cantitatea neta, data durabilitatii minimale; prezenta in spatiile frigorifice de depozitare a unor materii prime avand data durabiltatii minimale depasita; alte produse preambalate in stare termica congelate care nu prezentau in totalitate elemente de identificare; decongelarea carnii se facea la temperatura mediului ambiant si nu la temperatura de refrigerare, iar spatiile de lucru erau neigienizate.

Restaurant Templul Soarelui– restaurant cu specific chinezesc- Spatiile frigorifice nu erau prevazute cu grafice pentru inregistrarea temperaturii si termometre pentru masurarea acesteia.
In spatiile de congelare existau aripioare pui congelate, peste congelat neetichetat, scoici congelate neetichetate, coltunasi, paste semifabricate si foi de rulou neetichetate si congelate; in spatiul congelator existau diferite sortimente de placinta (cu carne porc, pui, legume) congelate avand aplicat un autocolant inscriptionat cu 03 – 8.05 si pachetele de primavara cu data inscriptionata 17.05 – 21.05.2016, produs in stare congelata. In camera frigorifica existau diverse sortimente de carne fiarta neetichetata, fara a se putea identifica ultima data de consum.
In spatiul frigorific in diferite caserole existau diverse sortimente de carne, transata sau tocata, refrigerate neetichetate, fara a se putea identifica data limita de consum. In spatiul de depozitare se aflau cca. 3 kg porc neetichetata, care la controlul organoleptic prezenta modificari organoleptice , precum si resturi de carne de pasare (500 g) cu miros nespecific si modificari organoleptice; aripioarele congelate neetichetate au fost aprovizionate in stare refrigerata; semifabricatele: coltunasi, paste si foi de rulou au fost preparate in cadrul unitatii si congelate, schimbandu-se astfel starea termica a acestora. In bucatarie pe raft se aflau seminte de sussan preambalate in pungi neetichetate in totalitate, precum si brocoli preambalat/ mucegait. Decongelarea carnii se facea la temperatura mediului ambiant si nu la temperatura de refirigerare, iar spatiile de lucru erau neigienizate.

Restaurant Kung Fu King – restaurant cu specific chinezesc – lista de meniu nu continea lista cu produse cu potentiali alergeni. In vitrina frigorifica produsul ”carne de vita” era pastrat in caserole din material de plastic, cu o eticheta pe care era trecuta data fabricatiei : 13.05.2016 cu termen de valabilitate de 3 zile. Caserola cu carne de pui era in totalitate nemarcata cu elemente de indetificare. In vitrina frigorifica s-a gasit cca. 1 kg carne de pui, produs congelat, fara niciun element de indentificare, precum si diferite sosuri fara elemente de identificare referitoare la data limita de consum. Ambalajele de unica folosinta utilizate la livrarea preparatelor culinare catre clienti nu aveau protectie sanitara, acestea erau depozitate direct pe paviment.

Restaurant Hao Chi Fast Food Chinezesc– prezenta in spatiile frigorifice de depozitare a unor materii prime (carne vita, carne porc, carne pasare, ciuperci, peste, fructe de mare) care erau neetichetate in totalitate, semipreparatele erau congelate si fara elemente de identificare. Ouale pentru consum nu erau marcate privind data durabilitatii minimale. Ketchup-ul era pastrat la temperatura mediului ambiant din bucatarie de aproximativ 20 de grade si nu la maxim 10 grade, asa cum era mentionat pe eticheta de produs, iar spatiile de lucru erau neigienizate.

Cofetarie Frantuzeasca – depozitarea oualor la temperatura mediului ambiant, graficul de temeperatura nu era completat la zi, meniul nu era tradus in limba romana.

Restaurant Beirut – desfasura activitati pentru care nu era autorizat. Aceste deficiente au fost transmise DSVSA Bucuresti.

Restaurant Zaitoone – materii prime semipreparate si produse finite la care nu s-a putut identifica data limita de consum, decongelarea semipreparatelor se facea la temperatura mediului ambiant, lipsa informarii alergenilor din lista meniu.

Restaurant Divan– pentru produsele finite nu s-a putut identifica data limita de consum, lipseau informatii cu privire la alergenii din lista meniu.

Restaurant Picolo Mondo – modificari de culoare, arsuri de congelare, aglomerari de gheata in ambalaj, lipsa elementelor cu privire la data durabilitatii minimale.

Restaurant Vaca MUUU – lipsa informarii consumatorilor in listele meniu a cantitatii nete per portie in cazul unor sortimente, lipsa partiala a unor elemente de identificare in cazul unor materii prime cu data durabilitatii minimale depasita.

Restaurant Yoshi– produse expirate, in afara datei de consum

Restaurant arabesc Sis Kebab – aprovizionare cu materii prime (produse alimentare) pentru care nu s-au prezentat documente de provenienta

Restaurant Four Seasons– produse expirate, in afara datei limita de consum

Restaurant La Oriental– nerespectarea conditiilor de pastrare a produselor

Restaurant Tarboush– nerespectarea conditiilor de pastrare a produselor

Restaurant Sultan– nerespectarea conditiilor prescrise, produse fara elemente de identificare cu privire la data limita de consum, temperatura de pastrare si datele de identificare a producatorului.

Restaurnat Marele Zid– utilizarea de materii prime si semipreparate cu data limita depasita; aprovizionarea de materii prime fara documente de provenienta; utilizarea de semipreparate fara posibilitatea stabilirii datei durabilitatii minimale; existenta de spatii frigorifice cu grad avansat de uzura, neigienizate, cu lipsa termometrelor si graficelor de temperatura; imposibilitatea identificarii gramajelor mentionate si listele de meniu deoarce cantarul nu era verificat metrologic

Restaurant Templul Soarelui– utilizarea de materii prime si semipreparate cu data limita depasita; decongelarea carnii de vita si de porc in chiuveta, fara protectia produsului, la temperatura mediului ambiant; utilizare de carcasa rata aprovizionata congelata, supusa operatiilor succesive de decongelare si recongelare; existenta in spatiul frigorific de semipreparate preambalate, fara posibilitatea identificarii datei limita de consu.

Restaurant Karamna– carcasa pui aprovizionata congelata, supusa operatiilor succesive de decongelare si recongelare; semipreparate si semifabricate care prezentau evidente modificari organoleptice(arsuri de congelare) nu aveau elemente de identificare si nici documente de provenienta; produse de patiserie diverse, preparate in unitate, fara avea elemente privind data durabilitatii minimale.

Restaurant El Bacha– nu exista un grafic pentru schimbarea uleiului, graficele de temperatura nu erau actualizate, reziduurile solide erau colectate in recipiente neacoperite, in spatiu frigorific din dotare in care erau amplasate atat produse apartinand personalului angajat, cat si caserole cu orez cu lapte oferite ca bonus clientilor, aveau unele rafturi cu zone ruginite. Aceste deficiente au fost transmise DSVSA Bucuresti. S-au mai constatat deficiente privind informarea completa a consumatorilor in listele meniu (neindicarea ingredientelor cu potential alergen si lipsa indicarii gramajului la unele produse).

Restaurant L’Incontro – mentinerea in aceeasi camera frigorifica de produse diverse, preambalate sau in caserole cu capac(preparate carne, branzeturi, semifabricate din carne de pasare sau porc; la cca 30% dintre acestea nu existau elemente de identificare privind data durabilitatii minimale, dar s-au prezentat documentele justificative in privinta provenientei(facturi, declaratii de conformitate sau etichetele de pe ambalajele initiale).

Adress Food– restaurant cu specific turcesc- prezenta in spatiile de congelare a unor produse (burta fideluta, cuburi de vita fiarta) cu arsuri de congelare si aglomerari de gheata sau expirate(carne tocata), acestea fiind portionate si introduse in pungi din material plastic sau caserole, fara a avea elemente de identificare privind data durabilitatii minimale si fara prezentarea la momentul controlului de documente justificative privind provenienta; grasime si oase oaie fara a avea elemente privind data durabilitatii minimale(congelate), prezenta in frigider, in caserole din material plastic a aripilor de pui semipreparate, fara data durabilitatii minimale.

Restaurant Tripoli– restaurant cu specific libanez- prezenta in stoc a unor preparate cu data durabilitatii minimale depasita sau a unor sortimente pregatite in unitatea proprie cu data durabilitatii minimale depasita; produse cu modificari organoleptice; schimbarea starii termice a unor produse (carnati Sugiuc, supa ambalata in recipient de inox), in sensul congelarii acestora; prezenta in frigidere a unor produse (carne de pui, vita, carne toccata) fara elemente de identificare privind data durabilitatii minimale.

Restaurant No Name– materii prime fara documente de provenienta, fara identificarea datei durabilitatii minimale(carnati proaspeti, pastrama oaie, somon, pastrav, mici formati); semipreparate din carne de pasare care sunt congelate in unitate, fara a avea elemente de identificare si care prezentau modificari organoleptice evidente; coaste afumate congelate, fara data durabilitatii minimale; cuburi vita fiarta pentru ciorba de vacuta si burta fideluta congelate, fara data durabilitatii minimale; fructe de mare vrac fara elemente de identificare si cu acumulari de gheata; decongelare la temperatura mediului ambiant a unor produse(cuburi de vita fiarta, pulpa de vita).

Restaurant Coin Vert– produse care nu respectau conditiile de depozitare, fara etichete, termen de expirare, fara prezentare documente de achizitii.

Restaurant Zen Sushi – produse regasite pe suprafata de preparare/bucatarie nu aveau etichete cu perioada de valabilitate, fara elemente de identificare/caracterizare, modul de pastrare etc).

Restaurant Chong Quing – lipsa elemente de identificare la materii prime, lipsa informare ingrediente cu potential alergen.

Restaurant Indian– cantar neverificat metrologic.

Bozan Usta Com– Fast Food Specific Turcesc- lipsa informare cu privire la cantitatea neta a portiilor de mancare; materii prime din carne fara elemente de identificare.

Dristor Doner – Fast Food- lipsa informare gramaj cu privire la diverse sortimente; lipsa informare cu privire la procentul de carne oaie/vita.

Restaurant Chinese Graden – lipsa autorizatie punct de lucru.

Speram ca in curand sa avem raspunsuri de la mai multe dintre restaurantele implicate si, de asemenea, speram sa avem si raspunsul celor de la ANPC la invitatia de a ne oferi mai multe detalii cu privire la controalele efectuate. 

Revenim.