Cum (și de ce) ar trebui să faci un forecast de vânzări

Un forecast de vânzări făcut ca la carte are potențialul de a influența major deciziile pe care le iei pentru restaurantul tău. Când e momentul potrivit să deschizi o nouă locație? E momentul sau nu pentru investiții noi? Și tot așa…   În acest articol vom intra în detalii despre cum să faci corect un …

Newsletter-ul de restaurant: ghid de la A la Z

Ai un super restaurant! Așa că începe să dai sfoară-n țară, prin e-mail. Învață cum să faci un newsletter care nu e trimis în spam ba, mai mult, te ajută să crești afacerea. Imaginează-ți că ești la birou și ai o zi plină. E aproape prânzul și stomacul îți dă semne de nerăbdare, dar mai …

Cei mai importanți metrici de performanță și cum îi calculezi

Ca manager de restaurant trebuie să urmărești și să analizezi câțiva metrici de performanță pentru a-ți da seama dacă afacerea ta este pe drumul cel bun. Noi îți spunem cum. Urmărind în mod regulat anumiți indici (sau KPI, dacă vrei), poți depista din timp un trend descendent și identifica acele segmente care ar trebui îmbunătățite.

Cum poți evita cheltuielile neașteptate

Gestionarea unui restaurant este și așa destul de dificilă, fără a mai lua în calcul și cheltuielile neașteptate la care trebuie să faci față. Deși astfel de situații nu pot fi evitate complet, îți poți face în schimb o strategie de a le aborda. O parte importantă din ceea ce înseamnă planificarea bugetului presupune a …

5 idei pentru e-mail marketing

Secretul pentru a atrage mai mulți oaspeți în restaurant este să ai o strategie bună de marketing. Iar una dintre metodele pe care le poți folosi este trimiterea de newslettere. Sunt o mulțime de restaurante și localuri în oraș din care oamenii pot alege atunci când vor să iasă la masă. Și cu atât de …

7 metode de a comunica mai bine cu angajații

Dacă îți pleacă angajații și fluctuația de personal a devenit o problemă, poate ar fi timpul să eficientizezi comunicarea în cadrul echipei tale. Cum anume, afli imediat. Comunicarea eficientă este extrem de importantă într-un restaurant. În condițiile în care industria ospitalității înregistrează una dintre cele mai mari rate de fluctuație a personalului, cei care găsesc …

3 pași simpli pentru a-ți adăuga restaurantul în Google Maps

Google Maps este sistemul cel mai folosit din lume pentru navigație. Așa că listarea afacerii tale pe hartă nu ar trebui privită ca o opțiune, ci ca ceva indispensabil. Deși în ziua de astăzi este esențial să poți manevra cu ușurință „uneltele” din mediul online, nu toți ne-am născut cu talent de IT-iști. Și pe …

5 strategii de marketing ale brandurilor de top

Care este secretul succesului celor mai mari branduri de restaurant din lume, al celor de care a auzit toată lumea? Îți spunem noi, iar tu te poți inspira din metodele lor. Ok, nu avem pretenția că am aflat exact strategiile pe care ei le aplică, de la A la Z. Dar un lucru e sigur …

De ce dau faliment restaurantele? 6 greșeli de evitat

Cu siguranță ai auzit de diverse localuri care s-au închis. De ce? Ce n-a mers? Și ce e de făcut să n-ajungi în aceeași situație? Afacerile în lumea restaurantelor nu sunt deloc treabă ușoară. Și poate ai auzit și tu zicala aceea cum că majoritatea restaurantelor noi nu supraviețuiesc primului an. Un sâmbure de adevăr …

Cum te ajută o aplicație de rezervări online, ca Restograf

Dezvoltă-ți afacerea folosind un sistem simplu și eficient de rezervări online! Iată principalele avantaje. Tehnologia joacă un rol extrem de important în viața noastră iar internetul a devenit aproape un produs „domestic”. Nu există dubii în privința versatilității pe care ne-o oferă, mai ales că poate fi accesat de oriunde și oricum – de pe …

Cum poți deveni un lider mai bun?

De cele mai multe ori când se vorbește despre îmbunătățirea stilului de management în lumea restaurantelor, se face referire la aspecte care țin strict de organizare și logistică. Dar cum rămâne cu tine, managerul, cel care dictează direcția? Pentru un profesionist, „școala” nu se termină niciodată. Iar dacă citești aceste rânduri, înseamnă că ești interesat …

Metode de a atrage clienți noi

Pentru a face oamenii să se îndrăgostească de mâncarea și ambianța restaurantului tău, trebuie mai întâi să-i faci să intre pe ușă. Iar pentru asta poți apela la câteva metode eficiente și simple de a atrage clienții. Indiferent dacă tocmai ți-ai deschis afacerea sau vrei să atragi mai mulți clienți noi la tine în local, …

Cum să atragi mai multe review-uri pozitive

Nu mai este un secret pentru nimeni că review-urile pe care un local le primește sunt esențiale pentru succesul afacerii. Așadar, cum faci să atragi mai multe comentarii (pozitive, bineînțeles)? Review-urile favorabile sunt o metodă sigură de a crește popularitatea restaurantului tău și, inclusiv, profitabilitatea, în timp ce prea multe comentarii negative pot duce chiar …

Marketingul optimizat pentru mobil. Cum să comunici eficient

Cu toții ne petrecem mult timp pe telefon, iar acest lucru nu se va schimba prea curând. Din contră! În termeni de management al unei afaceri, asta înseamnă că marketingul pe mobil nu mai este doar un add-on, ci ar trebui să devină punctul central al strategiei. Am tot vorbit în ultima vreme despre ce …

21 de întrebări care vă vor îmbunătății afacerea

Schimbările în industria de ospitalitate sunt aproape la fel de dese ca cele din industria modei. Și aici trandurile vin și pleacă, tehnologia este însă în permanență îmbunătățire, însă schimbările cele mai dese vin din zona de personal. Având, deci, o astfel de fluctuație, orice afacere din domeniul Horeca are nevoie de piloni stabili pe …

Ministerul Finanțelor reglementează bacșișul

Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică un proiect normativ prin care definește bacșișul și obligă evidențierea acestuia pe bonul fiscal în cazul serviciilor de restaurant și baruri. Potrivit proiectului de act normativ, inițiat la solicitarea HORA (Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România), valoarea bacșișului nu va putea depăși 15% din nota de …

Cum să atragi clienți în restaurant în orele cu trafic scăzut

Cea mai scumpă masă la un restaurant este cea neocupată, e o vorbă printre proprietarii de restaurante. Restaurantele de obicei își asigură încasările din orele de vârf (mai ales seara) și weekend-uri, dar un business cu adevărat de succes este acela care are clienți pe toată perioada cât este deschis, nu doar câteva ore pe …

Trenduri 2020. 5 tendințe în marketing, de care să ții cont azi

În multe privințe, viitorul e deja aici: mașini care se conduc singure, mâncare printată în 3-D, ba chiar și „majordomi” virtuali care să ne ajute (vezi Siri sau Alexa). Fie că ne place sau nu, tehnologia își pune amprenta inclusiv asupra restaurantelor, influențând comportamentul clienților și, drept consecință, strategia de business.   La fel cum …

Engagementul angajaților

Orice manager de restaurant s-a lovit de problema fluctuației de personal. Ți-ai format o echipă, ai găsit oamenii potriviți și i-ai instruit. Iar acum vrei să-i păstrezi. Cum? Ei bine, secretul îl vei găsi în ceea ce se numește engagement-ul angajaților. Știi ce îți dorești pentru restaurantul tău. Ai stabilit obiectivele pentru vânzări, profitabilitate, rata …

5 elemente definitorii pentru un design interior de succes

Designul interior al restaurantului este primul lucru care va fi remarcat de către cei care îți calcă pragul. Pe lângă mâncare, este cel mai important factor care influențează satisfacția clienților. Prima impresie determină felul în care oaspeții percep localul, la ce nivel de servicii se așteaptă, cât timp doresc să petreacă acolo și dacă vor …

Restograf on Instagram

Ai un restaurant?

Înscrie-l în Restograf pentru a atrage clienți noi și a-i fideliza pe cei actuali

Află mai multe