Metode eficiente de a reduce costurile directe în restaurantul tău

Costurile directe într-un restaurant reprezintă cea mai mare cheltuială. Și cum pentru a avea succes vei fi nevoit să faci tot felul de investiții, n-ar strica să afli despre câteva metode de a reduce costurile cu materia primă și cu forța de muncă.

Cum se calculează costul primar într-un restaurant

Costul primar este un reper important, în funcție de care ar trebui să-ți desfășori activitatea zilnică așa încât să ai o marjă bună de profit, fără ca asta să afecteze calitatea preparatelor pe care le oferi oaspeților tăi. Mulți proprietari de restaurante se axează pe creșterea vânzărilor ca o metodă de a îmbunătăți marja de …

Idei de atragere a clienților în restaurantul tău

Ianuarie este o lună în care lucrurile se mișcă mai greu, indiferent de domeniul afacerii. Adevărata provocare constă în a găsi idei de atragere a clienților în restaurantul tău. Promoții, evenimente, parteneriate și social media – sunt cele patru mari direcții de la care poți porni.

9 metode de a crește profitul unui restaurant

Deși nu există o metodă magică, simplă și rapidă, de a crește profitul unui restaurant, există însă câteva măsuri pe care le poți lua dacă pui la punct o strategie în acest sens.

Cum gestionezi plângerile clienților din restaurant?

Este inevitabil ca, uneori, să primești plângeri din partea clienților, oricât de tare ai încerca să faci totul perfect în restaurant. Pornind de la premiza că un client are întotdeauna dreptate (chiar și când nu are), care este abordarea corectă? Ține cont că, deși mâncarea excelentă și o locație bună sunt esențiale pentru succesul unui …

Top 10 food trends. Ce își doresc oaspeții tăi în 2020?

Care sunt principalele food trends la care să ne așteptăm anul acesta? Specialiștii fac predicții în privința celor mai importante tendințe culinare care vor domina peisajul gastronomic în acest an. Iar noi vi le prezentăm pe cele mai importante. De la alternative la carne, plant-based, la preferința pentru produse obținute în mod sustenabil și până …

Cum eviți burnout-ul angajaților din restaurant, în perioada Sărbătorilor

Burnout-ul angajaților – sau altfel spus epuizare cronică, suprasolicitare, oboseală extremă. Nu e chiar ceva ce le este străin celor care lucrează în industria restaurantelor. Mai ales acum, pe final de an, perioada cea mai aglomerată și stresantă din domeniu. În București și în marile orașe ale țării, Sărbătorile înseamnă activitate intensă. Mai mulți turiști, …

Ghidul începătorului pentru organizarea Revelionului în restaurant

Dacă este pentru prima dată când te ocupi de organizarea Revelionului în restaurantul tău, atunci ar trebui să treci în revistă câteva aspecte importante. Nu de alta, dar n-ai vrea să pierzi ceva din vedere tocmai acum! Așa că noi am făcut un scurt ghid care să îți fie de ajutor în pregătirea petrecerii dintre …

5 idei de marketing pentru restaurante, în perioada Sărbătorilor

Un marketing bun este important pentru restaurante. Și asta cu atât mai mult în perioada sărbătorilor de iarnă, când mai toate localurile vin cu oferte speciale. Este adevărat că finalul de an poate fi extrem de propice pentru restaurante. Dar pentru ca asta să se întâmple și localul tău să se remarce din mulțime, va …

5 idei de a promova petrecerile de Crăciun la restaurantul tău

Dacă organizezi petreceri de Crăciun în restaurantul tău, este important să dai lumii de știre! Pe final de an, multe companii caută un spațiu care să le găzduiască petrecerea firmei. Și este important să profiți de ocazie! Evenimentele private sunt o metodă excelentă pentru a atrage un plus de profit, oferindu-le totodată oaspeților tăi o …

Scurt ghid de organizare în perioada sărbătorilor

Sezonul sărbătorilor de iarnă poate însemna o creștere semnificativă în profit, pentru restaurante, dar și mai multe complicații când vine vorba de organizare și planificare. Ține cont de câteva ponturi și idei dacă vrei să treci mai ușor peste această perioadă din an și să te bucuri, totodată, de mai multe încasări.

Ce trebuie să conțină planul de afaceri pentru un restaurant

Dacă ești la început de drum în deschiderea unui restaurant, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să pui la punct un business plan. Aceasta va fi „harta” după care te vei ghida în creșterea afacerii tale. Indiferent de cât de mult ai stat și te-ai gândit la fiecare aspect pe care-l implică …

10 metode să aduni mai multe like-uri pe Facebook

Ai creat o pagină de Facebook pentru restaurantul tău dar nu ai reușit, deocamdată, să aduni prea multe aprecieri? Îți spunem noi ce poți face pentru mai multe like-uri la pagina ta. Ok, deci ai făcut primul pas. Dar o pagină care nu are prea multe aprecieri nu doar că se dovedește a fi inutilă, …

Cum să oferi servicii de 5 stele și să-ți fidelizezi clienții

Ospitalitatea este business-ul tău – să creezi experiențe memorabile, delicioase, pentru cei care iau masa în restaurantul tău. Înseamnă a face tot ce poți pentru a construi o relație frumoasă, de durată, cu cei care îți calcă pragul. În practică, însă, lucrurile nu sunt mereu atât de simple. Și implică multă muncă: statistici, colectare de …

7 trenduri culinare care afectează modul în care oamenii iau masa

Timpurile s-au schimbat, la fel și comportamentul oaspeților tăi. Iar acest lucru este vizibil mai ales în ceea ce privește obiceiurile lor de consum și preferințele culinare. Cu atât de multe restaurante deschise, fiecare cu specificul său, fiecare oferind preparate tot mai variate, oaspeții au acum ocazia să aleagă exact ceea ce-și doresc. La rândul …

9 metode de a crește marja de profit

La o privire de ansamblu, în industria restaurantelor marja medie de profit se situează undeva între 3 și 5%. Însă poate varia între 0 și 15%. Cu toate acestea, ca în cazul celor mai multe aspecte legate de acest business, nu există o singură măsură care să se potrivească tuturor. Deși cifrele propuse de experți …

Cum (și de ce) ar trebui să faci un forecast de vânzări

Un forecast de vânzări făcut ca la carte are potențialul de a influența major deciziile pe care le iei pentru restaurantul tău. Când e momentul potrivit să deschizi o nouă locație? E momentul sau nu pentru investiții noi? Și tot așa…   În acest articol vom intra în detalii despre cum să faci corect un …

Newsletter-ul de restaurant: ghid de la A la Z

Ai un super restaurant! Așa că începe să dai sfoară-n țară, prin e-mail. Învață cum să faci un newsletter care nu e trimis în spam ba, mai mult, te ajută să crești afacerea. Imaginează-ți că ești la birou și ai o zi plină. E aproape prânzul și stomacul îți dă semne de nerăbdare, dar mai …

Cei mai importanți metrici de performanță și cum îi calculezi

Ca manager de restaurant trebuie să urmărești și să analizezi câțiva metrici de performanță pentru a-ți da seama dacă afacerea ta este pe drumul cel bun. Noi îți spunem cum. Urmărind în mod regulat anumiți indici (sau KPI, dacă vrei), poți depista din timp un trend descendent și identifica acele segmente care ar trebui îmbunătățite.

Cum poți evita cheltuielile neașteptate

Gestionarea unui restaurant este și așa destul de dificilă, fără a mai lua în calcul și cheltuielile neașteptate la care trebuie să faci față. Deși astfel de situații nu pot fi evitate complet, îți poți face în schimb o strategie de a le aborda. O parte importantă din ceea ce înseamnă planificarea bugetului presupune a …

Restograf on Instagram
Ai un restaurant?

Înscrie-l în Restograf pentru a atrage clienți noi și a-i fideliza pe cei actuali

Află mai multe