Restograf Restograf
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
Restograf Restograf
Rezerva o masa
Conectare
Inregistrare
  • Ai un restaurant?
    • Promoveaza-te
    • Business Blog
    • Consultant virtual
  • PRIN ORAȘ
    • UNDE IEȘIM
    • CE MÂNCĂM
    • NOUTĂȚI
    • RECENZII
  • INTERVIURI
    • MEET THE CHEF
    • REPERE
  • FOOD & DRINKS
    • BĂUTURI
    • DINE IN
    • REȚETE
    • SHOPPING
    • TIPS & TRICKS
  • DESTINAȚII
    • ÎN ȚARĂ
    • ÎN LUME
  • E-SHOP
Restograf Restograf
  • Conectare
  • Inregistrare
|
București
  • Bihor
  • Brașov
  • București
  • București/Ilfov
  • Călărași
  • Cluj
  • Constanța
  • Mehedinți
  • Prahova
  • Sibiu
Rezervă o masă
  • Toate restaurantele
  • American
  • Argentinian
  • Arăbesc
  • Asiatic
  • Bakery
  • Balcanic
  • Bar
  • Barbecue
  • Beach Bar
  • Belgian
  • Berărie
  • Bio
  • Bistro
  • Boardgames
  • Brasserie
  • Brazilian
  • Burger
  • Cafenea
  • Ceainărie
  • Cheese bar
  • Chinezesc
  • Cigar Club
  • Club
  • Cocktail Bar
  • Cofetărie
  • Columbian
  • Concept Dining
  • Coreean
  • Craft Beer
  • Dessert
  • Englezesc
  • European
  • Evenimente
  • Fine dining
  • Franțuzesc
  • Fusion
  • Gastrobar
  • Gelaterie
  • Gentleman's Club
  • German
  • Gluten Free
  • Gourmet
  • Grecesc
  • Grill
  • Grădină
  • Indian
  • Interbelic
  • Internațional
  • Iranian
  • Irlandez
  • Italian
  • Japonez
  • Karaoke-bar
  • Kosher
  • Libanez
  • Loc de joaca
  • Mediteranean
  • Mexican
  • Modern cuisine
  • Muzica live
  • Oriental
  • Oyster Bar
  • Pasta Bar
  • Peruan
  • Pescăresc
  • Pizzerie
  • Portughez
  • Pub
  • Raw Vegan
  • Românesc
  • Rusesc
  • Sky Bar
  • Social Club
  • Spaniol
  • Specialty Coffee
  • Sports Bar
  • Steakhouse
  • Sushi
  • Sârbesc
  • Teatru
  • Terasă
  • Texan
  • Thailandez
  • Tradițional
  • Turcesc
  • Unguresc
  • Urban
  • Vegan
  • Vegetarian
  • Vietnamez
  • Wine Bar
  • Ţigănesc
Acasa > PRIN ORAȘ > NOUTĂȚI > Studiu Restograf: Obiceiuri de consum ale bucureștenilor, sub influența COVID-19
  • NOUTĂȚI

Studiu Restograf: Obiceiuri de consum ale bucureștenilor, sub influența COVID-19

  • Autor : Restograf
  • Data publicare : 27 aprilie, 2020
  • Data modificare : 12 iunie, 2024
Total
0
Shares
0
0
0
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0

Pandemia de COVID-19 a schimbat radical obiceiurile de consum și modul în care ne petrecem timpul liber. Spre exemplu, în martie și aprilie, 67% dintre bucureșteni au gătit mai mult decât de obicei. Asta în timp ce comenzile online de mâncare la restaurante au scăzut cu 20% în ultimele 2 luni. Despre cum s-au adaptat bucureștenii la noua situație, afli din studiul efectuat de Restograf și Reveal Marketing Research.

infografic studiu restograf si reveal marketing research privind obiceiurile de consum ale bucurestenilor in contextul Covid-19
Studiu Restograf și Reveal Marketing Research

Măsurile de combatere a coronavirusului au afectat grav industriile HoReCa, pe cea de divertisment și turismul. Iar noi am vrut să aflăm cum s-au schimbat obiceiurile de consum și stilul de viață al bucureștenilor în această perioadă. Așa că Restograf a făcut un studiu împreună cu Reveal Marketing Research, din care am aflat o mulțime de lucruri interesante!

Studiu Restograf: 67% din bucureșteni gătesc acasă; comenzile online de mâncare scad cu 20%

În mod clar, bucureștenii preferă să gătească acasă, iar 67% au spus că în această perioadă au stat mai mult în bucătărie decât de obicei. Acest lucru este evident mai ales în rândul celor de 35-44 ani, unde 75% au spus că au gătit mai mult decât în perioada anterioară restricțiilor din cauza pandemiei de COVID-19 (cel mai probabil corelat și cu munca de acasă).

Pe de altă parte, numărul celor care obișnuiau să comande online mâncare a scăzut cu 20%. Procentul e mai mult decât dublu (48%) în cazul categoriei de vârstă 25-34 de ani, comenzile online de mâncare nefiind o prioritate acum pentru acești bucureșteni.

„Studiul arată și că 48% dintre femeile cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani au făcut mai puține comenzi de mâncare în această perioadă. Totodată, deși comandă mai puțin, 52% dintre bucureștenii intervievați menționează că au un restaurant preferat de la care comandă des. Femeile sunt în general mai conservatoare în ceea ce privește curiozitățile culinare (62%), în timp ce clienții cu vârste 35-44 ani sunt cei mai dispuși să încerce restaurante diferite”, spune Radu Dumitrescu, CEO Restograf.

Creșteri pe acest segment se văd puțin în rândul bărbaților, dintre care un sfert comandă mai mult. Per total, încasările din comenzi nu pot susține industria HoReCa, multe restaurante alegând soluția de a-și suspenda complet activitatea pe această perioadă.

„Sectorul HoReCa este grav afectat de măsurile de combatere a coronavirus și soluțiile de livrări nu pot susține nici subzistența afacerilor din domeniu pe termen mediu. Cei mai mulți bucureșteni gătesc acasă și folosesc serviciile restaurantelor doar ca o alternativă recreativă sau de diversitate. Deși se previziona o orientare mai mare spre sectorul online, populația nu a confirmat pe zona de food. Singura veste pozitivă este faptul că, văzându-se constrânși de situație, unii oameni au început să folosească aplicații pentru a comanda mâncare online, ceea ce îi poate transforma în clienți fideli ai restaurantelor pe care le aleg acum”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research. 

Ce așteptări au clienții de la serviciile de food delivery?

Aproape 60% vor ca livrările să fie făcute în condiții igienice, peste 45% vor ca mâncarea să ajungă caldă, iar aproape 40% își doresc un timp scurt de livrare. Totodată, peste 30% au menționat obligativitatea echipamentului de protecție pentru livrator și cam tot atâția (+25%) se așteaptă ca livrarea să fie gratuită, fără o valoare minimă pentru comandă. Nu atât de mult preț se pune gustul identic la comenzi, plata online și livrarea fără contact – sub 20% din bucureșteni au astfel de așteptări atunci când comandă mâncare.

Datele comparative pe lunile martie – aprilie arată că au apărut o serie de modificări și în privința aplicațiilor de food delivery folosite de către bucureșteni. Potrivit studiului, doar aplicația Glovo și-a menținut clienții în această perioadă, 61% dintre cei intervievați nominalizând-o. Dacă în martie, 56% dintre bucureșteni au folosit Food Panda, în aprilie procentul a scăzut la 51%. Cele mai mari scăderi le-au înregistrat în această lună Uber Eats (care a fost utilizat de 36% dintre respondeți în aprilie, față de 41% în martie) și Takeaway.com (folosit de 12% dintre bucureșteni în aprilie, față de 21% în martie).

„Scăderile înregistrate de aceste aplicații se datorează în mod cert creșterii interesului pentru gătitul acasă și colaborării cu restaurante care între timp sunt închise. De asemenea, Glovo este un marketplace care oferă servicii mai complete și din zona non-food, ceea ce face să-și păstreze cota de piață”, spune Marius Luican.

Studiul comparativ martie – aprilie a vizat și numărul de comenzi lunare făcute de bucureșteni. Astfel, atât în martie, cât și în aprilie, 19% dintre persoane au declarat că fac 2-3 comenzi lunar. În aprilie, procentul s-a dublat în rândul celor care au comandat o singură dată pe lună în martie (16%).

„Dacă luna trecută 26% dintre intervievați nu obișnuiau să comande mâncare, procentul a scăzut la 19% în aprilie, semn că restricțiile din cauza pandemiei i-a făcut pe mulți dintre ei să-și schimbe obiceiurile de cumpărare”, spune Radu Dumitrescu.

Pentru că puține restaurante dețineau flotă proprie de livrări și platforme de comandă online, majoritatea s-au orientat către platformele existente: FoodPanda, Glovo, UberEats, TakeAway.

Shoppingul online a crescut cu 38%

Studiul realizat de Reveal Marketing Research pentru Restograf arată și preferințele în materie de cumpărături și informare al bucureștenilor. Shoppingul online a crescut cu 38% în această perioadă, cu un procent semnificativ mai mare (51%) la grupa de vârstă 25-34 de ani. Totodată, femeile sunt cele care au făcut mai multe achiziții online în această perioadă (+43%), în timp ce bărbații au cumpărat online cu 32% mai mult decât în mod normal.

Așa cum era de așteptat în contextul instituirii stării de urgență, 85% dintre bucureșteni au stat în casă mai mult decât obișnuiau să o facă, acest comportament fiind mai evident în cazul femeilor și categoriei 25-34 de ani (89%). Dintre aceștia, 65% au declarat că s-au și informat mai mult în această perioadă. O mențiune însă: categoria de vârstă între 35 și 44 de ani a urmărit mai puțin știrile (-11%).

Studiul realizat de Reveal Marketing Research pentru Restograf a vizat persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 55 de ani, din mediul urban și  s-a desfășurat în două etape, la diferență de aproximativ o lună (2-12 martie/8-13 aprilie 2020). Datele au fost colectate prin chestionare online (CAWI) și au vizat un număr de 998 participanți (528 femei/470 bărbați) în prima etapă, respectiv 448 de participanți (226 femei/222 bărbați) în cea de-a doua.

Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Pin it 0
Tags
  • delivery
  • food delivery
  • infografic obiceiuri de consum
  • Marius Luican
  • obiceiuri de consum bucuresteni
  • obiceiuri de consum covid-19
  • Radu Dumitrescu
  • reveal Marketing Research
  • Studiu Restograf
Citește și
Se deschide Gust Obor, food hall-ul din Piața Obor
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Se deschide Gust Obor, food hall-ul din Piața Obor
S-a lansat jocul românesc „Te-am pârlit”, de jucat la 49 din 49 de reuniuni cu prietenii
Citește articolul
  • DINE IN
  • NOUTĂȚI
S-a lansat jocul românesc „Te-am pârlit”, de jucat la 49 din 49 de reuniuni cu prietenii
FoodService & Hospitality Expo (2025): cel mai mare târg de Retail și Horeca
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
FoodService & Hospitality Expo (2025): cel mai mare târg de Retail și Horeca
Oktoberfest la București (2025): bere bună și energie bavareză la Verde Stop Arena
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Oktoberfest la București (2025): bere bună și energie bavareză la Verde Stop Arena
Festivalul Vinului Moldovenesc (2025): 50 de crame au adus la București vinuri premiate
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Festivalul Vinului Moldovenesc (2025): 50 de crame au adus la București vinuri premiate
Super parteneriat Restograf și ialoc: (aproape) tot ce ai nevoie pentru o ieșire în oraș
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Super parteneriat Restograf și ialoc: (aproape) tot ce ai nevoie pentru o ieșire în oraș
Nibiru, noua stațiune care se construiește pe litoral 
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Nibiru, noua stațiune care se construiește pe litoral 
Serialul cu temă culinară Ursul, câștigător de premii Emmy, revine pe streaming cu sezonul 4
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
Serialul cu temă culinară Ursul, câștigător de premii Emmy, revine pe streaming cu sezonul 4
GRILLFEST BBQ Arena: trei zile de răsfăț culinar și voie bună la cel mai mare festival de grill din Europa
Citește articolul
  • NOUTĂȚI
GRILLFEST BBQ Arena: trei zile de răsfăț culinar și voie bună la cel mai mare festival de grill din Europa
Caută
Alegerea editorilor
  • Cele mai bune cherhanale de pe litoralul românesc, unde mănânci excelent
    • ÎN ȚARĂ
    • UNDE IEȘIM
    Cele mai bune cherhanale de pe litoralul românesc, unde mănânci excelent

Intră în cont

Ai uitat parola?
Conectare cu Google

Recuperează parola

Introdu adresa de email

Bine ai venit pe Restograf!

SUNT DE ACORD NU SUNT DE ACORD

Acceptarea termenilor și condițiilor este obligatorie pentru crearea contului.

Doar promoții și locuri cool, fără spam!

Abonează-te la newsletterul nostru și profită de ofertele și reducerile exclusive pentru abonați!
Îți vom trimite prin e-mail și/sau sms ultimele noutăți legate de localuri, lansări, evenimente și mai ales promoții.

Ești de acord să îți facem o grămadă de surprize plăcute?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

Cum ar fi să primești
oferte făcute special pentru tine?

Lasă-ne să îți personalizăm ofertele special pe gustul tău, în funcție de profilul și preferințele tale.
Să fim atenți la ce tipuri de localuri frecventezi, care sunt localurile tale preferate și unde îți place să revii, de fiecare dată, cu plăcere.

Ești de acord să îți oferim mai multă atenție?

SUNT DE ACORD
Vezi mai multe detalii NU SUNT DE ACORD

OK
Despre Noi
  • Despre Restograf
  • Articole
  • Cariere
  • Contact
  • Rezervare restaurant
  • Arhivă articole
Help
  • FAQ
  • Politică Cookies
  • Politica de Anulare
  • Confidențialitate
  • Termeni și Condiții
Business
  • Ai un restaurant?
  • Business Blog
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER
  • A apărut o eroare, te rugăm să încerci mai târziu

    Te-ai înscris la newsletter-ul Restograf!

Copyright © 2023 Restograf

Input your search keywords and press Enter.