7 trucuri pentru un smoothie sănătos (plus 3 rețete pe care să le-ncerci)

14 mai 2020 | Noutati

Făcut în mod corect, un smoothie înseamnă o porție zdravănă de nutrienți! Preparat greșit, înseamnă calorii în exces, zahăr și grăsimi – adică lucruri pe care ar trebui să le eviți în mod normal. Noi îți împărtășim 7 secrete ale unui smoothie sănătos și îți spunem ce ingrediente să folosești.

Cea mai bună metodă de a savura un smoothie sănătos? Fă-l chiar tu, acasă!

Sunt răcoritoare, ușor de preparat și de servit și sunt pline de substanțe nutritive care îți aduc un plus de energie. Nu de puține ori însă, produsele gata ambalate conțin prea mult zahăr și grăsimi nesănătoase. Unele au chiar mai mult de 600 de calorii per porție și carbohidrați cât întreg necesarul pe o zi! Folosind însă un amestec potrivit de ingrediente, obții o doză zdravănă de nutrienți și vitamine.

7 reguli pentru un smoothie sănătos

Smoothie-urile sunt o alegere ideală pentru micul dejun, dar pot la fel de bine înlocui o gustare sau chiar desertul. Sunt cremoase, sățioase și foarte gustoase! Folosite frecvent în diete sau cure de detoxifiere, sunt o alegere foarte bună și pentru copii, fiind foarte hrănitoare.

Așadar, hai să vedem cum ar trebui preparate corect.


1. Folosește fructe întregi

Atunci când vrei să prepari un smoothie sănătos, este important să folosești fructele ca atare, și nu suc de fructe. Asta pentru că sunt bogate în fibre, care ajută procesul de digestie. În plus, pentru că se digeră mai greu, mențin mai mult timp senzația de sațietate. Printre fructele ideale pentru un smoothie se numără bananele, fructele de pădure, merele, piersicile și caisele, mango și avocado etc.

Dacă optezi pentru fructe înghețate, smoothie-ul îți va ieși mai gros și va avea mici ace de gheață. Fie le cumperi de-a gata, fie le poți congela chiar tu, pentru a le folosi la nevoie. Afinele, strugurii, fructele de pădure, sunt doar câteva din fructele care se păstrează foarte bine congelate.


2. Pentru un smoothie sănătos, nu evita legumele!

Dacă nu ești deja obișnuit cu sucurile verzi, poate ți se va părea ciudat să adaugi legume în smoothie. Dar frunzele verzi precum cele de spanac, țelină sau pătrunjel se potrivesc de minune și au o mulțime de proprietăți benefice pentru organism. În plus, fructele dulci mai atenuează din gustul acestora, așa că dacă nu ești fan al acestor „verzituri” sunt șanse să nici nu le simți. Alte legume pe care le poți folosi sunt morcovii, castraveții, sau salata verde. Și orice îți mai place ție!


3. Folosește lactate degresate sau semi-degresate

La magazin vei găsi smoothie-uri cu iaurt sau lapte integral, ori chiar pe bază de înghețată. Însă o variantă mai dietetică este brânza slabă de vaci, ori brânza cottage. Pe lângă textura cremoasă, adaugă rețetei tale și o doză grozavă de proteine, fără caloriile în exces.


4. Adaugă și o sursă de acizi grași Omega-3

O lingură de semințe de in este un ingredient minune pe care să-l adaugi în lista de ingrediente pentru un smoothie sănătos. Asta pentru că pe lângă aportul de fibre (perfect pentru a combate constipația), conține și acizi grași Omega-3, despre care știm cu toții deja cât de importanți sunt pentru organism. Cel mai bine ar fi însă să folosești făină din semințe de in, sau să le pisezi – căci altfel semințele ca atare trec direct prin tractul digestiv și nu mai au același aport nutritiv.


5. Un smoothie sănătos conține și grăsimi bune

Iar când spunem grăsimi bune ne referim la cele nesaturate. În traducere, adaugă în blender și o jumătate de avocado sau o lingură de unt de arahide ori de migdale. Cuvântul cheie în acest caz este „puțin” – nu depăși măsura, căci va crește și numărul caloriilor.

 
6. Evită zahărul

E adevărat că dacă smoothie-ul nu are gust bun, nici nu-ți vine să-l bei. Dar fructele îi vor da deja dulceață. Dacă tot nu-ți place, poți adăuga lapte de cocos, o linguriță-două de miere sau sirop de agave. Pune și puțin extract de vanilie, scorțișoară, ghimbir sau cacao și gata!

 
7. Folosește gheață

Pentru zilele călduroase, gheața este ingredientul minune pentru un smoothie. Folosește cuburi de gheață de la frigider (pentru un gust mai bun, poți adăuga în ele fructe). În plus, se pare că smoothie-urile preparate cu mai multă gheață (și deci mai groase) sunt mai sățioase decât cele mai lichide, chiar dacă ingredientele folosite sunt aceleași.

3 rețete de smoothie-uri sănătoase, din 3 ingrediente


Smoothie Căpșumix:
mixează în blender 8 căpșuni, ½ cană de iaurt semi-degresat și ½ cană de fulgi de cocos neîndulcit.

Ceva extra: dacă dorești, poți adăuga 2 linguri de fulgi de ovăz, un praf de scorțișoară și 2 linguri de făină din semințe de in.


Smoothie Bananarama:
mixează la blender o banană, 2 linguri de un de arahide, 2 linguri pudră de cacao și 1/3 cană de apă.

Ceva extra: dacă dorești, poți adăuga 2 linguri fulgi de cocos neîndulcit, un pumn de migdale crude, un praf de scorțișoară și 2 linguri de fulgi de ovăz.

 
Smoothie Green Day: mixează la blender 1 măr verde, ½ cană spanac congelat, puțin ghimbir ras (aproximativ 1 cm de rădăcină) și ½ cană cu apă.

Ceva extra: dacă dorești, poți adăuga ½ de avocado sau suc proaspăt de lămâie.


Citește și: